0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 19.

Farmer-Facebook

2014-ben indult az Egyesült Államokban a némileg leegyszerűsítve farmer-Facebookként leírható FBN (Farmers Business Network) online közösségi oldal. Létrehozásának elsődleges célja a terméseredmények és egyéb adatok elemzése és összehasonlítása, az aktuális tapasztalatok, információk átadásának megkönnyítése volt a termelők számára.

Az online közösség ma már valódi termelői szerveződésként is fellép a piacon, és

az információk átadása, elemzése mellett közös beszerzésekkel, illetve terményértékesítéssel is segíti tagjait.

Az FBN szolgáltatásai természetesen mobil eszközökön is elérhetők, ezekkel egyebek mellett rendszerezhetők és kielemezhetők az üzemgazdasági adatok, sokféle szempont alapján értékelhetők a terméseredmények és egyes faktorok hatása, de például részletes időjárási és talajhőmérsékleti térképek is megjeleníthetők. Nyomon követhető a farm jövedelmezősége, illetve a hasonló gazdaságokhoz mért teljesítménye.

Az FBN-nek jelenleg mintegy 5000 regisztrált tagja van az USA-ban és Kanadában, akik összesen mintegy 6,5 millió hektáron gazdálkodnak. Ez lényegében megegyezik Magyarország összes megművelhető területeinek nagyságával. A közösségi hálózatot szervező cég eddig mintegy 200 millió dollárnak (kb. 171 millió euró) megfelelő tőkebefektetést vonzott, ami jelzi, hogy a személyes adatok mellett ma már a mezőgazdasági termelésre vonatkozó szerteágazó adatsorok is hatalmas értéket képviselnek a háttéripar számára – hiszen valójában ez, a független forrásokból származó agronómiai adatok és összefüggések tömege jelenti az FBN fő termékét.

Forrás: Future Farming