„Magyarországon az EU-s átlag fölötti a különféle allergiától vagy ételintoleranciától szenvedők aránya: a Nielsen 2017-es globális kutatása értelmében a hazai lakosság 7 százaléka vallja magát gluténérzékenynek” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácscadója. „Emellett különféle fogyasztói asszociációk, úgymint egészségesség és vásárlói tudatosság is hajtják a gluténmentes termékek forgalmát.”
A Nielsen által vizsgált több mint 90 élelmiszerkategória között
közel 40 százalék, ami két és fél milliárd forintnak és 17 tonnának felel meg évente. A kakaót a nedves bébiétel követi: ebben a kategóriában az értékbeli forgalom egynegyede gluténmentes.
Kimondottan lendületesen tör előre a gluténmentes tortilla: a vizsgált időszakban közel megháromszorozta értékbeli forgalmát.
ezzel alulról súrolja a kategória összértékesítésének 3 százalékát. Mennyiségben ez 68 tonna pizzát jelent, ami közel 70 százalékos növekedés.