A koncepció a jelenlegi megatrendekre összpontosít, és figyelembe veszi a drasztikusan megváltozott vásárlási szokásokat, valamint az autó nélküli mobilitás új formáját, írja a Sokszínű Vidék a Treehugger-re hivatkozva.
Minden egyes szinten sok szabad hely lesz, fás, zöld területekkel beültetve, hatalmas napos kirakatokkal, ablakokkal, és rendhagyó módon parkolók nélkül.
Az egész üzlet a gyalogosokat, a kerékpárosokat és a metróval közlekedő embereket célozza meg. A több emeleten átnyúló bútoráruházban a belsőépítészeti ötleteket és a teljes IKEA termékcsaládot innovatív módon mutatják be.
A helyet azért választottuk, mert tökéletesen kapcsolódik a tömegközlekedéshez. A bécsi belvárosi körzetek legtöbb lakója nem rendelkezik autóval. A központi elhelyezkedés tökéletes számukra – olvasható az Ikea oldalán.
A dizájn tükrözi az IKEA márkát: barátságos, nyitott, nem hagyományos, mégis harmóniát áraszt. A nagyközönséget egy nyitott tetőterasz várja, a homlokzat minden felületén lesz zöld növényzet, egy kávézó és egy kellemesen kialakított kültéri egység is hozzájárul a belvárosi zöld kényelemhez.
az épület külső része polcra emlékeztet, egy 4,5 méter mély zóna, amely körülöleli a fő tömböt, mint egy árnyékos polc. Teraszok és növényzet, kiszolgáló elemek, felvonók, menekülési lépcsők és WC-k lesznek itt.
Nem építenek nagy raktárhelyiségeket, vagyis csak olyasmi tartanak készleten, amit kerékpárral vagy tömegközlekedéssel is haza lehet szállítani, a nagyobb bútorokat pedig 24 órán belül házhoz szállítják majd a Strebersdorf új logisztikai központjából.