Klímaválság van, egyre többen aggódnak a bolygóért. Aki kicsit is környezettudatos, legalább annyit megtesz, hogy odafigyel arra, kevesebb műanyagot használjon. A világ óriásvállalatainak kellene elsősorban lépniük ez ügyben, hogy tényleges javulást érjünk el. Ígéretek voltak/vannak a Coca-Cola részéről is. Az üdítőgyártó óriáscég a világ egyik legszennyezőbb vállalata – derült ki a Break Free from Plastic nevű szervezet tavalyi felméréséből.
A nemrég Davosban megtartott Világgazdasági Fórumon mindenki várta, milyen megoldással áll elő az üdítőgyártó vállalat. Sokan meg is lepődtek, különösen a környezetbarát fogyasztók. Az óriáscég képviselője ugyanis kijelentette, hogy semmilyen változás nem lesz, maradnak az egyszer használatos műanyag palackoknál, de csakis a vásárlók miatt.
Az egyik jogos kérdés az, tényleg erre vágynak-e a vásárlók, beáldozni a környezetvédelmet a kényelem kedvéért. Milyen kutatás erősíti meg ebben a nagyvállalatot; esetleg csak a profittermelés hajtja? A mai fiatalok észrevehetően hangot adnak tudatos és elszánt küzdelmüknek a bolygó megmentéséért (persze az is lehet, hogy ők már nem Coca-Cola fogyasztók).
A másik kérdést az Inc.com újságírója, Chris Matyszczyk fogalmazta meg:
Az ígéret mindössze annyi maradt az üdítőitalóriás részéről, hogy 2030-ra a csomagolásaikhoz felhasznált anyag legalább ötven százalékát igyekeznek újrahasznosítható anyagokból fedezni. Ehhez viszont kell az emberek együttműködése, hisz elengedhetetlen, hogy szelektíven gyűjtsék a hulladékot. Bea Perez hangsúlyozta, hogy fontos számukra a fenntarthatóság és a környezetvédelem, és bíznak abban, hogy megmutatva az új lehetőségeket, a fogyasztók gondolkodását is sikerül átalakítaniuk.
Az üdítőgyár hozzáállása felvet néhány elgondolkodtató kérdést: egy nagyvállalatnak azonnal lépnie kell, ha tudja, mi a helyes irány, vagy várjon arra, hogy a fogyasztói mondják meg, mikor jött el az idő? És ha lépnek, mennyire merészen tegyék?