0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

A Pepsi nyert a pánikvásárláson és a home office-on

A PepsiCo a vártnál jobb negyedéves eredményekkel lepte meg a legnagyobb versenytársát, a Coca Colát. Kiderült, hogy a pánikvásárlás és a home office hozta a többletet.

A Pepsi Részvénytársaság organikus értékesítése 7,9 százalékkal növekedett az első negyedévben, míg az előrejelzés mindössze 3,6 százalékos volt. A cég első negyedéves nettó árbevétele 13,9 milliárd dollárra tehető.

A növekedés a konszern diverzifikált, azaz több fajta árukínálatából származik.  A koronavírus kitörése elején a pánikvásárlás világméretűvé vált, ami hatalmas növekedést eredményezett  a chipsek és a reggeli termékek, kekszek és müzlik értékesítésében. Ezáltal ez a két szektor 7% -os növekedés ért el.  

– A járvány hatására megváltoztak a fogyasztási szokások különösen két területen. Először is, otthon reggeliznek az emberek, másodszor pedig az otthoni munkavégzés miatt a nap folyamán gyakrabban esznek. Ezért a snack-értékesítés jelentős növekedését figyeltük meg.

Jelenleg az erős kereslet továbbra is fennáll. Az italipar ebből a szempontból nehezebb helyzetben van, mert az értékesítési csatornák, éttermek, szállodák nagy részét bezárták – mondta Hugh Johnston, a PepsiCo pénzügyi igazgatója a Reutersnek adott interjúban.

A Coca-Cola- nak ezzel szemben értékesítési visszaesésekkel kellett szembenéznie, különösen április óta. A siker ellenére a PepsiCo nehezebb második negyedévre számít, mivel az első negyedévi plusz eredményt hozó tényezők egy része megszűnt, viszont az éttermek, színházak és sportlétesítmények továbbra is zárva vannak, vagy csak részben működnek.  A csoport a forgalom 1-5 %-os csökkenését várja.

Forrás: portalspozywczy.pl