A Pepsi Részvénytársaság organikus értékesítése 7,9 százalékkal növekedett az első negyedévben, míg az előrejelzés mindössze 3,6 százalékos volt. A cég első negyedéves nettó árbevétele 13,9 milliárd dollárra tehető.
A növekedés a konszern diverzifikált, azaz több fajta árukínálatából származik. A koronavírus kitörése elején a pánikvásárlás világméretűvé vált, ami hatalmas növekedést eredményezett a chipsek és a reggeli termékek, kekszek és müzlik értékesítésében. Ezáltal ez a két szektor 7% -os növekedés ért el.
Jelenleg az erős kereslet továbbra is fennáll. Az italipar ebből a szempontból nehezebb helyzetben van, mert az értékesítési csatornák, éttermek, szállodák nagy részét bezárták – mondta Hugh Johnston, a PepsiCo pénzügyi igazgatója a Reutersnek adott interjúban.
A Coca-Cola- nak ezzel szemben értékesítési visszaesésekkel kellett szembenéznie, különösen április óta. A siker ellenére a PepsiCo nehezebb második negyedévre számít, mivel az első negyedévi plusz eredményt hozó tényezők egy része megszűnt, viszont az éttermek, színházak és sportlétesítmények továbbra is zárva vannak, vagy csak részben működnek. A csoport a forgalom 1-5 %-os csökkenését várja.