Az ARION sorozat teljesítményspektruma a Stage V motorokkal az ARION 510-es 125 lóerejétől egészen a CPM-mel megtámogatott ARION 660-as 205 lóerős motorjáig terjed.
Az ARION 600-as modellek esetében az alapjárati fordulatszám álló helyzetben 650 fordulat/percre csökken, ezáltal takarékoskodva az üzemanyaggal. Az összes motor megfelel a Stage V károsanyag-kibocsátási követelményeknek az EGR (hűtött kipufogógáz-visszavezetés), a dízelrészecske-szűrő (DPF) és az SCR-katalizátor (szelektív katalitikus redukció) kombinációjának köszönhetően. Az ARION 600-as modellek továbbfejlesztésével a kipufogógáz utókezeléséhez szükséges komponensek kevesebb helyet foglalnak.
Az AXION 800 hathengeres FPT-motorjai 205 és 295 lóerős teljesítménytartománnyal rendelkeznek. A károsanyag-kibocsátás Stage V fázisát a DOC, az EGR és a SCRoF (szelektív katalitikus redukció a szűrőben) komponensek együttes használatával teljesíti.
TOVÁBBI HIDRAULIKUS OPCIÓK
A folyékony műtrágya professzionális kijuttatása és egyéb, nagy hidraulikus teljesítményt igénylő eszközök működtetése érdekében az AXION 800 most már egy második, 205 liter/perc teljesítményű Load-Sensing hidraulikus szivattyúval is kibővíthető, a gyári 150 liter/perces mellett. Az új AXION modellekben a hagyományos Power Beyond-csatlakozók mellett – amik a nyomást, a szabadvisszafolyást és az LS-vezérlést kezelik – már alapból megtalálható lesz egy második szabadvisszafolyás-csatlakozó, hogy kiszolgálja az egyéb munkagépeket.
AZ ÚJ, TERHELÉS ALATTI HEXASHIFT VÁLTÓ FUNKCIÓI
Minden HEXASHIFT-tel ellátott, az AXION 800 vagy ARION 500/600-as sorozatba tartozó gépen opcionálisan elérhető egy új fordulatszám-szabályozó, ami beszabályozza a maximális fordulatszám-tartományt szántóföldi, telepi és szállítmányozási munkáknál, amivel egyszerűbbé, erősebbé és környezetkímélőbbé tehetők a munkafolyamatok.
Amennyiben a HEXACTIV váltóautomatikát tempomattal kombináljuk, akkor HEXASHIFT sebességváltónk ugyanazokkal a funkciókkal rendelkezik, mintha fokozatmentes CMATIC váltónk lenne:
– automatikus igazodás a kellő vonóerőhöz;
– egyenletes munkasebesség tartása a tempomattal, változó terhelés esetén is,
– a maximális motorfordulatszám korlátozása az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében, kihasználva az állandó teljesítményt és a közepes és alacsony fordulatszám-tartomány nyomatékcsúcsát;
– kuplungolás nélküli megállás, csak az üzemi fék használatával (SMART STOP).
UNIVERZÁLIS CEBIS TERMINÁL ISOBUS-OS ÉS MÉG TÖBB NÉZETTEL
Az ISOBUS UT-CEBIS kezelőterminál ISOBUS funkciók ellátására is alkalmas: az utcai és a szántóföldi nézeten kívül egy harmadik fő nézete is van az ISOBUS-os gépek üzemeltetéséhez.
A parancsok hozzárendelése a funkciógombhoz, hogy kezelje az ISOBUS-os gépet, ugyanolyan egyszerű, mint azelőtt.
Az új kezelőszerv letisztultabb lett, még könnyebben és gyorsabban kezelhető. Az új CEBIS-kezdőképernyő minden fontos információt megjelenít, amit a kezelőnek látnia kell, az utolsó beállításokon kívül szervizinformációkat és a csatlakoztatott munkagép adatait is képes megjeleníteni. A különböző nézetek többféle beállítást tesznek lehetővé. Az alapbeállítások szerinti művelet elvégzése bármikor aktiválható. A CEBIS „kezdő“, „alap“ és „tapasztalt“ felhasználói profiljai mindegyik kezelő szakértelmének megfelelő beállítási lehetőségeket kínálja. Egyszerre akár két kamera képe is megjeleníthető közvetlenül a CEBIS-en, legyen az akár tolatókamera, akár a munkagéphez tartozó kamera.
KÖZÉPPONTBAN A KEZELŐ
A négypontos felfüggesztésű fülkének és a rugózott PROACTIV első tengelynek köszönhető az AXION és az ARION traktorok kényelme.
A sűrített levegő csatlakozását a gép jobb oldalán helyezték el. Az új, LED-es munkalámpákat szintén a vezető igényeihez igazították: egyszerűbbé vált a karbantartásuk, és a jobb világítással az esti órákban is jobb a rálátás.
Fordította:
Ruzsicsné Krascsenics Nelli,
marketingkommunikációs csoportvezető,
ifj. Bátyity Antal,
marketingmenedzser, AXIÁL
Forrás és kép: CLAAS