A 33. Bábolnai Gazdanapok kiállítói közt szerepel a Magyar Nemzeti Vidék Hálózat (MNVH) is, melynek legfőbb céljai közt szerepel a vidékfejlesztésben érintett kormányzati, önkormányzati és társadalmi szervezetek, szakmai testületek, gazdálkodó tevékenységet végző szervezetek információs és együttműködési hálózatba történő szervezése, illetve tevékenységük összehangolása. A hálózat standjánál a látogatók többek között Czémán Lászlóval, az Elit Méhészeti Szövetkezet igazgatósági tagjával is beszélgethetnek, s kóstolhatják meg a szövetkezet termelői által készített mézeket.
Ottjártunkkor megtudtuk tőle, hogy a termelői csoportjuk 60 főből áll, és egy pályázatnak köszönhetően vesznek részt a bábolnai kiállításon az MNVH-val karöltve. E lehetőséget megragadva kívánják felhívni a figyelmet az Iskolás Méz elnevezésű saját márkás termékükre és a hozzá kapcsolódó kezdeményezésükre is. „A tavaszi félévtől, egyfajta előfizetéses rendszerben, heti rendszerességgel lesznek elérhetőek az iskolákban a gyermekek számára ezek a mézek.
– magyarázta. Czémán László emellett egy másik kezdeményezésükről is beszélt, melyet szintén kézzel fogható, illetve megízlelhető formában tettek elérhetővé a stand látogatói számára. Ennek lényege a csakméz.hu webes felület, amin keresztül a virágtól az asztalig követhetővé válik a méz útja.
„A szövetkezetünk minden tagjától elvárás, hogy alaposan dokumentálja az általa termelt mézet. Ha a fogyasztók az említett internetes oldalon begépelik a tégelyeken található LOT-számot, megtudhatják egyebek között a méhész(ek) nevét, a mézelvétel dátumát és helyét, a pergetés vagy éppen a méz csomagolóüzembe érkezésének időpontját” – részletezte, hozzátéve, hogy a reményeik szerint hamarosan a boltok polcain is találkozhatnak vásárlók a „csakméz.hu”-s logójú termékeikkel.