0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 19.

202 érem: prémium borok és élelmiszerek Magyarországról

Éremesővel és komoly elismeréssel indult a hét a magyar agrár-élelmiszeripari termékek számára Londonban. A járványhelyzet miatt jelentős késéssel, de kihirdették a Great Taste Awards és Decanter World Wine Awards díjakat is.

A két versenyen összesen 202 magyar érem született, mely komoly elismerés a magyar termelők, feldolgozók, az élelmiszerminőségért- és biztonságért felelős intézmények, a márkák megjelenését tervező marketinges szakemberek és a UK importőrök számára is.

Az odaítélt díjak tovább erősíthetik a magyar borok és prémium élelmiszerek iránti növekvő igényt az Egyesült Királyság piacán, fontos üzenetet hordoznak Magyarországról, mint megbízható, magas minőséget képviselő beszerzési forrásról, mely a Brexitet követő időszakban felértékelheti a termékek piaci pozícióit. A vírushelyzet lecsengésével, a termékek és az ország iránti érdeklődés a turizmusra is pozitív hatással lehet.

Magyarország londoni nagykövetsége külön rendezvénnyel készült a versenyeken díjazott termékek beszerzők és szakmai véleményformálók részére történő bemutatására, melyet a vírushelyzet függvényében, egy későbbi időpontban fognak megszervezni.

A világ egyik legnagyobb és legrangosabb borversenyén, a Decanter Wine World Awards eseményen, idén 17. alkalommal, 28 napon keresztül, 116 neves borszakértő – köztük 37 Master of Wine és 9 Master Sommelier – 16 518 nevezett tételt kóstolt és értékelt. A zsűri döntése alapján 50 „Best in Show”, 178 platina, 537 arany, 5 234 ezüst és 7 508 bronz díjat osztottak ki.

Magyarország az idei versenyen összesen 137 díjban részesült. A magyar borászatok 1 „Best in Show”, 12 arany, 40 ezüst, 66 bronz és 13 „Ajánlott” kategóriájú díjat hoztak el.

A verseny Észak-Közép-és Kelet-Európa régiójáért felelős elnöke, Beth Willard, elismerően nyilatkozott a közép-és kelet-európai országok teljesítményéről. Magyarország, Románia és Moldova vörös borainak minőségét külön kiemelte, leginkább frissességük és kiegyensúlyozottságuk miatt. Moldova idén 2 „Best in Show” díjban is részesült, Szerbia idén kapta első platina érmét, Horvátország 3 platina, Csehország 2 platina, 4 arany érmet tudhat magáénak, így a borvilágban a régióra is egyre nagyobb figyelem irányul.

Az Egyesült Királyság idén két „Best in Show”, 3 platina és 5 arany érmet nyert, ez utóbbiakat Chardonnay-val és habzó borokkal, illetve idén először – meglepetésként – egy botritiszes édes borral.

A Guild of Fine Food kezelésében lévő Great Taste Awards (GTA) a fine food világ ismert és elismert versenye, melyen idén 107 ország termékei mérették meg magukat. A GTA 3 csillagot a „Fine Food Oscar”-ként szokták említeni. Magyarország tavaly kettő, idén 3 ilyen csillagot szerzett, 24 termék két csillagos, míg 38 termék 1 csillagos minősítésben részesült, így összesen 65 magyar díj született az idei versenyen. Különböző hidegen sajtolt olajok és ecetek, paprika, szalámik, szörpök, méz és kézműves csokoládék is szerepelnek a díjazott tételek között (részletes lista mellékelten).

A magyar díjak kiemelkednek a V4-es országok mezőnyéből is: Szlovákia 56, Csehország 45, Lengyelország 12 díjban részesült idén (valamennyien növelni tudták tavalyi díjaik számát). A szomszédos országokból Ausztria 10, Románia 6, míg Szerbia 1 díjat hozott el idén.

Külön említést érdemel a magyar borok és élelmiszerek díjak közül a hungarikumok elismerése, melyek promóciójára a jövőben is érdemes lenne kiemelt figyelmet fordítani, mivel nem csak egyediségükkel tűnnek ki más országok termékei közül, de rendkívül pozitív ország üzenetet is hordoznak magukban. Olyan „eszközök”, melyek a magyar történelem és kultúra, illetve a magyar föld legjavának a bemutatására is a legalkalmasabbak.

Az odaítélt díjak tovább erősíthetik a magyar borok és prémium élelmiszerek iránti növekvő igényt az Egyesült Királyság piacán, fontos üzenetet hordoznak Magyarországról, mint megbízható, magas minőséget képviselő beszerzési forrásról, mely a Brexitet követő időszakban felértékelheti a termékek piaci pozícióit.  A vírushelyzet lecsengésével, a termékek és az ország iránti érdeklődés a turizmusra is pozitív hatással lehet.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu