0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Ez nem steak. Elég a hamis hús- és tejnevekből!

Ha az Európai Parlament felelőtlenül úgy dönt, hogy kiskapukat enged az élelmiszer-megnevezések területén a "vegán kolbász" vagy a „vegán hamburger” védelme érdekében, az hosszú távon hatással lesz a fogyasztókra és az állattenyésztőkre egyaránt. Ezzel a helyzettel szembesülve az európai állattenyésztési ágazat elindítja a ceci n’est pas un steak (Ez nem steak) európai kampányt.

Az európai állattenyésztőket képviselő szervezetek felhívással és egy új kampánnyal irányítják a problémára a közvélemény figyelmét, miután az Európai Parlament ismét patthelyzetbe jutott a közös európai piacról szóló rendelet húsmegjelölésekkel kapcsolatos rendelkezéseiben. A képviselők ismét újra kezdték a tavaly már lefolytatott vitát, amelynek célja az olyan nevek jogi elismerése, mint a „vegán hamburger” vagy a „vegán kolbászok”. Eric Andrieu európai parlamenti képviselő javasolta, hogy a húsok címkézésének ügyét adják az Európai Bizottság kezébe azzal a feltétellel, hogy a „vegán hamburger” vagy „vegán kolbász” elnevezést fogadják el.

A felvetés elfogadhatatlan a gazdálkodók számára, és ellentétes a tavaly megszavazott eredeti javaslattal! – háborodtak fel a gazdaszervezetek. Felhívják az Európai Parlament képviselőit, hogy gondosan mérlegeljék az ilyen kifejezések általánosításának hatásait és következményeit, mert ezzel elősegítik a megtévesztő és tisztességtelen marketinget.

Jean-Pierre Fleury, a marha- és borjúhússal foglalkozó Copa & Cogeca munkacsoport elnöke a kampány elindítását kommentálva elmondta, hogy

„az európai állattenyésztési ágazat nem a fejlődés ellen küzd, egyszerűen azt akarjuk elérni, hogy ismerjék el és tartsák tiszteletben a több millió európai gazdálkodót, állattenyésztőt és ágazati munkavállalót. Nem félek kijelenteni, hogy ez a kulturális eltérítés nyilvánvaló esete. Bizonyos marketingügynökségek szándékosan megtévesztik a fogyasztókat, annak propagálásával, hogy az egyik termék helyett egy másik nem befolyásolja a táplálékfelvételt. Az út jó szándékkal van kikövezve, de kinyit egy olyan ajtót, amelyen át hosszú távon más zavaros elképzelések is megjelenhetnek. Olyan új világot teremtünk ezzel, ahol a marketing elszakad a termékek valódi természetétől, ami ellenőrizhetetlen piachoz vezethet!”

A „ceci n’est pas un steak” kommunikációs kampány alapvető kérdéseket vet fel a fogyasztók tájékoztatásával, kulturális örökségünkkel és a modern marketing erejével kapcsolatban, amely lelkiismeretlenül képviseli a nagy üzleti érdekeket és értékeket.

A kampány kiáltványában az európai szervezetek kiemelik azt a tényt, hogy a vegán termékek megítélésekor hajlamosak elfelejteni, hogy az európai gazdák mind a növényi, mind az állati fehérje előállításában érdekeltek, és nem ellenzik a vegán termékek, a növényi fehérje előállítását.

Azonban a növényi eredetű utánzatoknak, amelyek hasonlítanak a hús és a tejtermékekre, saját szemléletet kell képviselniük. A növényi ágazatnak fokoznia kell kreatív erőfeszítéseit. A lobbiba történő befektetés helyett ezeknek a vállalatoknak új marketingkoncepciókon kell dolgozniuk, elnyerve a fogyasztók elismerését és megoldva a növényi utánzási ipar alapvető paradoxonját. A fő iránnyá válni igyekvő iparágnak nem azzal kell növelnie a hírnevét, hogy marketing erőfeszítéseit a meglévő termékekre és az azok elleni küzdelemre összpontosítja!

A kampány számos olyan kezdeményezést tartalmaz, amelyek célja a hús megnevezéséről szóló vita fontosságának tudatosítása a szavazást megelőző napokban.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/Copa&Cogeca