A Lindt & Sprüngli, svájci csokoládégyár értékesítése 6,1%-os visszaesést mutatott a tavalyi évben, enyhe javulást pedig csak az év második felében tapasztaltak.
Míg a legtöbb fogyasztó otthoni fogyasztásra Lindor csokoládégolyókat és Lindt Excellence táblás csokoládét vásárolt, addig a svájci gyár kereskedelmi hálózata és a szállítmányozás komoly kárt szenvedett, valamint az ajándékozásra szánt csokoládék bevétele is kiesést mutatott.
A zürichi székhelyű vállalat közleményében kifejtette, hogy az eladások 6,1%-ot estek tavaly, mely nagyjából megegyezett a várt 5-7%-os kieséssel, ezt követően csak enyhe növekedés következett be az év második felében miután 8,1%-os csökkenés történt 2020 első hat hónapja során.
A Kepler Cheuvreux – független európai pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalat – elemzője Jon Cox közölte, hogy az értékesítés a vártnál rosszabbul alakult, a járványügyi korlátozások és az utazás hiánya negatív hatással volt a karácsonyi időszakra.
Prémium termékek piaca
A Lindt kifejtette közleményében, hogy a csokoládé kereskedelem, azon belül pedig a prémium kategóriás termékek piaca, amit megcéloztak folyamatosan növekszik ezáltal megfelelően pozícionálva további piaci részesedést érnek el.
A csokoládémanufaktúra legnagyobb piacát Európa jelenti, melyen az adatok alapján 2,9%-os értékesítési csökkenés történt a tavalyi évben, míg több mint -4,9%-os javulás volt fél éven belül.
A Lindt & Sprüngli azt is kifejtette, hogy 2020-ra közel 10%-os üzemi nyereség különbözetet vártak, amikor március 2-án közzé tették az eredményeiket. A bevételüknek nagyjából 15%-hoz kell visszatérnie 2022-ben.
Azt is megerősítette a vállalat, hogy hosszú távú céljuk az évi 5-7%-os értékesítési növekedés.