0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

A svájci csokoládégyárnak is bevételkiesést okozott a pandémia

A koronavírus-járvány 2020-ban rányomta a bélyegét Lindt & Sprüngli csokoládémanufaktúra eladásaira. A tavalyi év első felében több mint 6%-os csökkenés történt az értékesítésben, melyhez az utazási és egyéb járványügyi korlátozások nagymértékben hozzájárultak.

A Lindt & Sprüngli, svájci csokoládégyár értékesítése 6,1%-os visszaesést mutatott a tavalyi évben, enyhe javulást pedig csak az év második felében tapasztaltak.

A forgalom csökkenéséhez nagymértékben hozzájárultak a koronavírus-járvány miatt meghozott korlátozási intézkedések, azon belül pedig az utazási tiltások mértek nagy csapást a vállalatra.

Míg a legtöbb fogyasztó otthoni fogyasztásra Lindor csokoládégolyókat és Lindt Excellence táblás csokoládét vásárolt, addig a svájci gyár kereskedelmi hálózata és a szállítmányozás komoly kárt szenvedett, valamint az ajándékozásra szánt csokoládék bevétele is kiesést mutatott.

A zürichi székhelyű vállalat közleményében kifejtette, hogy az eladások 6,1%-ot estek tavaly, mely nagyjából megegyezett a várt 5-7%-os kieséssel, ezt követően csak enyhe növekedés következett be az év második felében miután 8,1%-os csökkenés történt 2020 első hat hónapja során.

A Kepler Cheuvreux – független európai pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalat – elemzője Jon Cox közölte, hogy az értékesítés a vártnál rosszabbul alakult, a járványügyi korlátozások és az utazás hiánya negatív hatással volt a karácsonyi időszakra.

A Julius Baer bank előzetes piaci előrejelzését igazolja a vállalat 1,1%-os nyitási kiesése.

Prémium termékek piaca

A Lindt kifejtette közleményében, hogy a csokoládé kereskedelem, azon belül pedig a prémium kategóriás termékek piaca, amit megcéloztak folyamatosan növekszik ezáltal megfelelően pozícionálva további piaci részesedést érnek el.

A csokoládémanufaktúra legnagyobb piacát Európa jelenti, melyen az adatok alapján 2,9%-os értékesítési csökkenés történt a tavalyi évben, míg több mint -4,9%-os javulás volt fél éven belül.

A növekedést olyan kulcs piacok segítették, mint Németország és az Egyesült Királyság. Ellenben az eladási számok 6,8%-kal estek Észak-Amerikában.

A Lindt & Sprüngli azt is kifejtette, hogy 2020-ra közel 10%-os üzemi nyereség különbözetet vártak, amikor március 2-án közzé tették az eredményeiket. A bevételüknek nagyjából 15%-hoz kell visszatérnie 2022-ben.

Azt is megerősítette a vállalat, hogy hosszú távú céljuk az évi 5-7%-os értékesítési növekedés.

Forrás: esmmagazin.com