A válaszadók több mint háromnegyede állította, hogy hajlandó gyakrabban vásárolni járni és egyszerre kisebb mennyiségeket beszerezni annak érdekében, hogy ne dobja ki a szükségtelen vagy megromlott élelmiszereket. Kicsit kevesebben mondták azt, hogy több gyorsfagyasztott terméket vesznek ugyanebből a célból.
Arra a kérdésre, hogy ki a leginkább felelős az élelmiszer-hulladékért, a válaszadók többsége a termelőket okolta: 42 százalékuk szerint az élelmiszer-iparon, 41 százalékuk szerint a termelőkön múlik, hogy mennyi élelmiszer megy veszendőbe. Mindössze a válaszadók kevesebb mint negyede ismerte el, hogy a fogyasztók is felelősek, és nekik is változtatni kellene a vásárlási és étkezési szokásaikon. Ugyanakkor 77 százalékuk arra törekszik, hogy csökkenjen az élelmiszerek által megtett út, vagyis a helyi, vagy közelebbről származó árukat részesítik előnyben, ha tehetik.
A felmérés arra is rávilágított, hogy az amerikai vásárlók mind nagyobb hangsúlyt fektetnek erkölcsi szempontokra is. A válaszadók 38 százaléka figyelembe veszi a termék eredetét, certifikációját, nyomon követhetőségét.