0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

A Danone díjat nyert az élelmiszer-pazarlás ellen folytatott küzdelmével

A németországi Szövetségi Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Minisztérium „Túl jó a kukába” díjjal ismerte el a Danone online üzletét, melyben olyan termékeket forgalmaz, melyek rövid lejárati idejük miatt már nem kerülhetnek a boltok polcaira.

A Danone vállalata a rövid lejárati idővel rendelkező termékeit alacsonyabb áron értékesíti online áruházán keresztül.

Élelmiszer-pazarlás megelőzése

A kiskereskedelmi ágazat megköveteli, hogy egy termék minőség megőrzési ideje megmaradjon a kiszállításhoz annak érdekében, hogy garantálni tudják a termékek frissességét a végfogyasztó számára – írja a közlemény.

A Danone létrehozott egy online kiárusító üzletet azon termékek számára, amelyek már nem felelnek meg ennek a szabványnak.

Ez az online bolt leegyszerűsíti az áruk értékesítését, és biztosítja, hogy a még élvezhető termékek megtalálják a fogyasztókat.

A vállalat a nagyobb ügyfeleinek szóló különleges ajánlatként lehetővé teszi, hogy a rövid szavatossági idejű termékeket jutányosabb áron vásárolhassák meg. A csoport közleménye szerint az online bolt révén évente több mint 1000 tonna Danone-terméket lehet „megmenteni”, ami 30%-kal többet jelent, mint az online bolt nélkül.

Nadir Hamidou, a Danone operatív igazgatója a csoport erőfeszítéseiért elnyert díjjal kapcsolatban elmondta: „a díj megerősíti azt, hogy az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben a teljes értéklánc mentén haladunk, és azt mutatja, hogy

nagyvállalatként jó úton járunk az élelmiszer-veszteségek csökkentésére irányuló új ötletekkel.”

Túl jó a kukába

A Szövetségi Élelmezési és Mezőgazdasági Minisztérium hatodik alkalommal ítélte oda a „Túl jó a kukába” díjat. A díjjal azokat a kiemelkedő projekteket és kezdeményezőiket díjazzák, amelyek 2016 óta ötleteikkel, úttörő szellemükkel és elkötelezettségükkel hozzájárultak az élelmiszer-pazarlás csökkentéséhez. Mintegy 160 pályázatot nyújtottak be a mezőgazdaság és termelés, kereskedelem, gasztronómia, társadalom és oktatás, valamint digitalizáció öt kategóriájában – írja a közlemény.

A Danone üzlete a digitalizáció kategóriában kapta meg a díjat.

Forrás: esmmagazin.com