A PA Consulting tanulmánya szerint a fogyasztók „összezavarodtak” a műanyagok újrahasznosításával kapcsolatban.
A csoport szerint a hulladékgazdálkodási eljárások világszerte eltérőek, nem jött létre még globális konszenzus, mindez pedig azt eredményezi, hogy a fogyasztók vegyesen értelmezik, mit kell tenniük az újrahasznosítással kapcsolatban – írja az esmmagazine.com
Ugyanis a fogyasztók egyre inkább a márkákat és a kiskereskedőket teszik felelőssé a fenntarthatóság teljes folyamataiért.
A tanulmány vezetője úgy fogalmaz, „…azok a márkák, amelyek teljes egészében magukénak érzik a teljes fenntarthatósági folyamatot, és megkönnyítik a fogyasztók számára a fenntartható döntések meghozatalát, pozitív változásokat eredményeznek a vásárlóik, a fogyasztók hulladékkezelésében.”
Ez a fajta radikális felelősségvállalás számos felelősséget hordoz magában.
Azok a márkák, akik felelősséget vállalnak a fenntarthatóság folyamatiban, számukra a tartós termékek létrehozásakor fontolóra kell venni az „újrakereskedési” lehetőséget, vagyis a használt termékek visszavételét, majd újrahasznosítását.
Az egyszer használatos műanyagok minimalizálása (vagy teljes kiiktatása) szintén jelentős előrelépés, csakúgy, mint a hatékonyabb terméktervezés.
A kereskedelmi márkáknak tájékoztatást kellene nyújtaniuk a fogyasztók részére az újrahasznosítás zavaros kérdéskörében. „Legyenek egyértelműek a különböző anyagok újrahasznosításának módjai, és tegyék ezt a fogyasztók számára egyértelművé” – fogalmaz a tanulmány vezetője.