0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

A világjárvány óta egyre többen (és többet) költenek online vásárlásra

A brit vásárlók mintegy 70%-a állítja, hogy az online és mobiltelefonon történő vásárlás vált a kedvenc vásárlási módjává, szemben a koronavírus-járvány előtti kevesebb mint 50%-kal – derült ki a Credit Karma személyi pénzügyi startup cég tanulmányából.

A tanulmány során 1034 brit felnőttet kérdeztek meg júliusban, hogy felmérjék, hogyan változtak a digitális költési és banki szokások a COVID-19 korlátozások kezdete óta. A megkérdezettek több mint fele mondta, hogy az online vásárlásaik száma megnőtt a járvány kezdete óta, és több mint egyharmaduk mondta, hogy ennek következtében többet is költöttek.

Egészséges gazdaság

„Az egészséges fogyasztói költekezés, akár online, akár más módon, általában az egészséges gazdaság jele, ami nagyszerű lehet a piac számára” – mondta Ziad El Baba, a Credit Karma Egyesült Királyságért és Kanadáért felelős vezérigazgató.

Ugyanakkor az online vásárlás sokkal kevésbé kézzelfoghatóvá teheti a vásárlók számára a vásárlás aktusát, ami megkönnyíti számukra, hogy többet költsenek, mintha egy hagyományos üzletben vásárolnának, tette hozzá.

A járványügyi korlátozások a digitális finanszírozás különböző területeinek kedveztek, mint például a „buy now, pay later”, azaz „vedd meg most, fizess később”, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy akár kisebb vásárlások esetén is részletekre osszák a fizetést – derült ki a felmérésből. A válaszadók mintegy 60%-a mondta, hogy a világjárvány alatt vagy azt követően kezdte el használni a „buy now, pay later” szolgáltatásokat.

Az online részvény- és kripto befektetés szintén növekedést mutatott, a válaszadók több mint fele mondta, hogy a világjárvány alatt vagy után kezdte el használni ezeket a szolgáltatásokat.

Míg az online és mobil banki szolgáltatások igénybevétele a brit vásárlók körében már a COVID-19 zárlatok előtt is magas volt, a világjárvány felgyorsíthatta a váltást: válaszadók 8%-a mondta azt, hogy a korlátozások kezdete óta inkább személyesen, bankfiókban intézi banki ügyeit, míg 2020 előtt ez az arány 19% volt.

A Dansk Erverv, a Dán Kereskedelmi Kamara új tanulmánya szerint az online vásárlás az elmúlt öt évben 75%-kal nőtt Dániában, és a COVID-19 világjárvány felgyorsította ezt a növekedést.

Forrás: esmmagazin.com