0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Hová tűntek a kamionsofőrök?

A koronavírus, a generációváltás problémái, vagy az anyagi megbecsülés hiánya okozza a válsághelyzetet?

A tehergépkocsi vezető hiány nem csak az Egyesült Királyságban jelent problémát. Németországban is kevés a szakképzett járművezető, és ugyanez a helyzet Nyugat-Európa más országaiban is. Az agrarheute.de német agrárportál szerint számos árucikk ellátásának teljes összeomlásával fenyegető veszély egyre valósabbá válik az európai piacon.

Bár a média elsősorban a benzinkutaknál kialakult sorokról és a nagy-britanniai üzemanyag-ellátási problémákról számol be, de az ellátási problémák számos ottani üzletágat érintenek.

A brit tejüzemek például nem tudnak megszabadulni a feleslegtől, holott a boltok polcai üresek. Ugyanez igaz a teljes feldolgozó- és élelmiszeripari ágazatra. A válsághelyzet a túl kevés tehergépkocsi vezető miatt alakult ki.

A brit kormány a koronavírus-járványt okolja ezért az állapotért, ami miatt nem voltak vizsgák a hivatásos járművezetők számára. A becslések szerint ennek következtében Nagy-Britanniában mintegy 100 000 tehergépkocsi-vezető hiányzik.

Minden jel arra mutat, hogy ugyanezzel a problémával egész Nyugat-Európa is szembesül. Szakértők szerint csak Németországban már most is 60-80 000 tehergépkocsi-vezető hiányzik. Ez korrekciós intézkedések nélkül minden bizonnyal ellátási problémákhoz fog vezetni. A kérdés csak az, hogy ez mikor fog megtörténni.

A Németországra jósolt forgatókönyv ugyanis egyáltalán nem optimista, mivel a statisztikák e tekintetben könyörtelenek. Évente átlagosan 30 000 járművezető vonul nyugdíjba, de csak 15 000 új járművezető van a pótlásukra.

A német szakszervezetek szerint ez azért van, mert a kínált bérek nem kompenzálják a kemény munkát vagy a szeretteiktől való folyamatos távollétet.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/agrarheute.de