0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Ötven millió csomag élelmiszert mentett meg a Tesco

2016 óta a Tesco 44 000 tonna deformált alakú gyümölcsöt és zöldséget adott el az eredetinél alacsonyabb áron ezzel elkerülve az élelmiszerek kidobását. Ennek köszönhetően az elmúlt öt évben több mint 50 millió csomag élelmiszer pazarlását gátolta meg a kiskereskedelmi vállalat.

A „Perfectly Imperfect” program keretében a fogyasztók olyan torzult formájú gyümölcsöket és zöldségeket vásárolhatnak alacsonyabb áron, amelyek egyébként kárba vesznének a kisebb szépséghibáik miatt. A szupermarket hozzátette, hogy a program 2016-os elindítása óta 44 000 tonnát értékesített a Perfecly Imperfect termékcsaládból.

Tony McElroy, a cég élelmiszerhulladék-csökkentésért felelős vezetője elmondta:

„a hibás gyümölcsök és zöldségek értékesítése az egyik módja annak, hogy az általunk termesztett élelmiszerek az emberekhez kerüljenek, ugyanakkor mindannyian tehetünk lépéseket az élelmiszer-pazarlás ellen.

Ez például azt jelentheti, hogy listát írunk és megtervezzük a bevásárlást, mielőtt elmegyünk a boltba, helyesen tároljuk a termékeket, vagy újra megnézzük a deformált ételeket, és azzal a tudattal fogyasztjuk el őket, hogy ugyanolyan jók, mint a hagyományos formájú alternatívák.”

A Perfectly Imperfect a szupermarketlánc szélesebb körű élelmiszer-pazarlási programjának része, amely magában foglalja a FareShare élelmiszerosztó jótékonysági szervezettel való partnerséget is. Amikor a program elindult, csak kétféle zöldséget árultak: burgonyát és paszternákot. Mára azonban a kínálat eperrel, sárgarépával, salátával, almával és karfiollal bővült, és szezonálisan változik, attól függően, hogy mi az, ami éppen könnyebben elérhető.

Tavaly a cég közleményében kifejtette, hogy lépéseket tesz annak érdekében, hogy teljesítse az ENSZ fenntartható fejlődési célját, amely szerint 2030-ig a felére kell csökkenteni a globális élelmiszer-hulladék mennyiségét.

Idén szeptemberben a szupermarket egyes angliai áruházaiban bevezette a termékek újratölthető, hulladékmentes változatait. Ez azt jelenti, hogy a vásárlók mostantól olyan mindennapi termékeket, mint például mosogatószert, fenntartható, újrafelhasználható csomagolásban vásárolhatnak, amely az üzletben tisztítható és újratölthető.

Ken Murphy, a Tesco Group vezérigazgatója elmondta: „elszántak vagyunk a műanyaghulladék elleni küzdelemben azáltal, hogy javítjuk a vásárlók számára elérhető újrafelhasználási lehetőségeket. Nyolcvannyolc mindennapi használati cikkel széles választékot kínálunk a fogyasztók számára, valamint úgy gondoljuk, hogy sokat fogunk tanulni ebből a jövőbeni csomagolási terveinkhez.”

Forrás: independent.co.uk