Egy védjegyoltalom 10 százalékos növekedési többletet eredményezhet, együttes használatuk pedig akár 30 százalékkal is javíthatja a növekedés esélyeit, forintban kifejezve több tízmilliós bevételt hozhat. Magyarországon ennek ellenére stagnál az élelmiszeripari védjegybejelentés az elmúlt 5 év összesítése alapján – írták.
A vásárlók számára is egyre fontosabb a minőségbiztosítás, 70 százalékuk utasítja el a hamisítványokat, 78 százalékuk pedig egyetért azzal, hogy ilyen termékek vásárlásával ártanak a vállalkozásoknak. Az oltalom véd a hamisítás ellen, minőségi garanciát biztosít, a felhasználási jog értékesítése pedig a befektetők számára is vonzó lehet – tették hozzá.
Védjegyoltalom birtokában adókedvezmények is igénybe vehetők. A magyarországi vállalkozásokat a hivatal segíti a lehetőségek kiválasztásában, IP-Hősök címen kampányukat pedig tapasztalt, szellemi tulajdonjog érvényesítésében tudatos vállalkozások segítik márkanagykövetként – olvasható a közleményben.