0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Egyre nagyobb a vásárlók bizalma

A világ egyik legjelentősebb, saját márkás termékek gyártóit és forgalmazóit célzó kiállításán, a PLMA „World of Private Label” rendezvényen 2022. május 31. és június 1. között az Agrármarketing Centrum már 14. alkalommal szervezett közösségi nemzeti standot a magyar élelmiszerágazat gyártói számára.

A szervező PLMA (Private Label Manufacturers Association) által Európában 1986 óta megrendezett kereskedelmi márkás termékek szakkiállításán két év kihagyás után 70 ország 2500 kiállítója volt jelen.

A több mint 35 éves múltra visszatekintő PLMA World of Private Label kereskedelmi márkák kiállítása a résztvevők, partnerek körében rendkívül közkedvelt esemény, a nemzetközi kiállítási palettán előkelő helyet foglal el. Mind a kereskedők, mind a termelők közvetlen és hatékony fórumnak tartják az üzleti lehetőségeik bővítése terén, a sajátmárkás programjaik építésében. A rendezvényen a kereskedelmi márkás termékek széles skáláját mutatták be a kiállítók, külön pavilonok álltak rendelkezésre az élelmiszergyártók, illetve a non-food termékek gyártói részére. Az árukínálatban megtalálhatóak voltak a friss és fagyasztott termékek; szárazáruk és italok, kozmetikumok, egészség- és szépségipari termékek, háztartási és konyhafelszerelés, autóápolás, kertészeti cikkek.

A kiállítás hatékonyságát és a sajátmárkás termékek egyre nagyobb térnyerését mutatja, hogy a hazai élelmiszeripari vállalkozások egyre nagyobb számban jelentkeznek a rendezvényre.

Emellett a szakmai eladásokon a téma legelismertebb szakértői foglalták össze a sajátmárkás piaci adatokat és trendeket. A PLMA szolgáltatásaként a regisztrált kiállítók és a regisztrált látogatók egy hónappal a rendezvény nyitása előtt kézhez kapták a beszerzők előzetes listáját, mely listán minden regisztrált kis- és nagykereskedő szerepelt, akikkel így előzetes tárgyalási időpontegyeztetésre is lehetőség volt. 

A rendezvény kísérőeseménye volt a PLMA’s New Product Expo, ahol az új termék- és csomagolási innovációk voltak láthatók, továbbá a szakemberek számos szemináriumon és konferencián ismerkedhettek az ágazat legújabb trendjeivel, a legfrissebb piackutatási eredményekkel. Három hazai cég terméke is kiemelt megjelenést kapott a New Products Expo-n, az Abonett paradicsomos zöldfűszeres szendvicse, a Cornexi zabrudija és a Snack Garden édesburgonya chipse is megtekinthető és megkóstolható volt a világ leginnovatívabb élelmiszerei között.

Az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett közösségi nemzeti standon snack-ek, gyümölcslekvárok és befőttek, méz, fagyasztott édesipari termékek, zabkészítmények, müzlik, sajtok, száraztészták, kolbászok és sonkák, zöldség- és gyümölcskonzervek, -szeletek, kakaó- és kávékészítmények is helyet kaptak.

Emellett az AMC élelmiszeripari exporttámogató Hungarian Food Business Programja – amely a teljes magyar exportképes élelmiszeripari kínálatot valós időben mutatja be – célzott üzleti találkozókat folytatott annak érdekében, hogy a magyar élelmiszeripari kínálat iránt érdeklődő külföldi disztribútorok számára elérhetővé váljon a program, és minél több exportképes magyar vállalkozás legyen sikeres a saját márkás termékek piacán is. 

A globális trendek, amelyek mind a food, mind a non-food kategóriákban megfigyelhetőek, elsősorban a környezetbarát, innovatív termékek irányába mutatnak. Az olcsó termékek mellett megtalálhatóak például a speciális étrendeket kiszolgáló termékek, az étel-intoleranciához kapcsolódó termékek, ugyanakkor a prémium szegmensbe tartozó áruk is. A vásárlók bizalma a tapasztalatok szerint a sajátmárkás termékek iránt egyre nagyobb, a piac további erősödésre számít, így a magyar élelmiszergyártók sikerességének is egyik jelentős kitörési pontja lehet. 

Forrás: Agrármarketing Centrum