Az AMC munkájának évek óta része az alma népszerűsítése, és az eddig megszerzett kampánytapasztalatok szerint bebizonyosodott, hogy a leghatékonyabb promóció az, amikor a fogyasztók a mindennapi környezetükben – a termelőktől – közvetlenül vásárolhatnak abból az almatermésből, amelyet a kóstoltató roadshow keretében megízleltek – mondta Ondré Péter.
Az AMC ügyvezető igazgatója kiemelte azt is, hogy mivel
ráadásul a többi gyümölcsfajhoz képest mintegy tízszeres a frissfogyasztási időtartama, érdemes tudatosan, a rendszeres almavásárlás, almafogyasztás mellett dönteni.
A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy az almában több száz – az egészséget pozitívan befolyásoló – összetevő található, és a héjától az alma magjáig, minden alkotórésze hasznos, ezért az értékei alapján a legharmonikusabb és legkiegyensúlyozottabb összetételű gyümölcsöt, az almát, csecsemőkortól az időskorig érdemes fogyasztanunk.
Elhangzott: a szakértők azt hangsúlyozzák, hogy
a téli időszakban napi 1-3 almát kellene megennünk, hiszen az alma magas vitamin (B1, B2, B6, C és E) és ásványi anyag (kálium, bór, cink, mangán, fluor, jód és a szelén) tartalma miatt okkal ismételgetett bölcsesség az, hogy: „naponta egy alma az orvost távol tartja”.
A rendszeres almafogyasztás immunstimuláló hatású és segíti a szellemi frissességet is. Mérsékli a fáradékonyságot, a stressz hatásait, a látásromlást, a fogak romlását, a szívpanaszokat, a rosszindulatú daganatos megbetegedések és az agyvérzés esélyeit, miközben antioxidánsként lassítja a szövetek öregedését, normalizálja a pajzsmirigy működését, méregtelenít, csökkenti a koleszterinfelszívódást, harmonizálja az emésztést, és kedvezően hat a cukorbetegekre is.
Tekintettel arra, hogy 15 ezer almafajta van és az almák sokszínűsége nem ismer határokat, számtalan termék – többek között lekvár, kompót, befőtt, tea, almachips (aszalt alma), almalé, almaecet, valamint levesek, szószok, sütemények és torták, saláták, bébiételek, rostos és szűrt ivólevek, aszalványok, alkoholos italok – is készülnek a különféle almafajtákból. Gondoljunk csak az almaborra (cider), az almasörre és az almapálinkára – közölte Ondré Péter megjegyezve, hogy az utóbbi készítményeknél
A legnépszerűbb almák mellett Magyarországon vannak új, innovatív fejlesztések is, amelyek rendkívül ellenálló, rezisztens almafajtaként a környezetet kevésbé terhelő gyümölcstermelést tesznek lehetővé, ezért még ökológiai szempontból is indokolt annak ösztönzése, hogy a hazánkban élők is minél többet fogyasszanak az almából és az almás termékekből – zárta tájékoztatóját az AMC ügyvezető igazgatója. Az eseményen részt vett Szarvas Péter, Békéscsaba polgármestere, Dr. Kulcsár László – a NAK Békés megyei elnöke, Dr. Rákóczi Attila – Békés Megyei Kormányhivatal főigazgatója és Pusztai József – Hunapfel Kft. ügyvezető igazgatója.