0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Tovább erősödnek a japán – magyar diplomáciai kapcsolatok

Japán a magyar agrártermékek legjelentősebb ázsiai piaca, immár minden adott kivitelünk további bővítésére – hangsúlyozta Belánszky-Demkó Zsolt az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára Tokióban, a 44. Foodex Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállításon.

Az esemény ideje alatt az agrártárca helyettes államtitkára kétoldalú tárgyalás keretében találkozott Kumagai Norioval, Japán főállatorvosával, valamint Watanabe Yoichival, a japán Mezőgazdasági, Erdészeti és Halászati Minisztérium nemzetközi ügyekért felelős vezetőjével. Belánszky-Demkó Zsolt a megbeszélés során kitért az afrikai sertéspestis tárgyalás alatt lévő regionalizációs megállapodására. Az egyezménnyel kapcsolatban arról biztosította tárgyalópartnerét, hogy hazánk minden információt biztosít a megállapodáshoz szükséges kockázatelemzés elvégzéséhez, továbbá várjuk a helyszíni auditra érkező japán szakértői küldöttséget. A helyettes államtitkár elmondta,

az említett látogatás lehetőséget jelent arra, hogy a 2018-as hullámvölgyet követően sertésexportunk a korábbi 85 millió eurós szint felé emelkedjen,

hiszen a 2019. február 1-től életbe lépő Európai Partnerségi Megállapodásnak köszönhetően – a baromfihússal, a mézzel és a borral együtt – a sertéshúsra kivetett vám is csökken.

A 2019. március 5. és 8. között megrendezendő élelmiszeripari vásáron hazánk közösségi standon népszerűsíti a kiváló minőségű magyar termékeket. A stand megnyitóján az agrártárca helyettes államtitkára elmondta, hogy Magyarország minőségi borai a japán vámok megszűnésével még versenyképesebbek lehetnek az ázsiai ország piacán.

Japán alkoholos ital piaca az egyik legjelentősebb a világon: az éves eladás meghaladja a 4 trillió japán jent, több kategóriában is folyamatosan növekvő kereslettel.

A magyar borokra és szeszes italokra kivetett értékvám ráadásul már az első naptól megszűnt, amely kiváló lehetőséget jelent a hazai borkészítők számára

– emelte ki Belánszky-Demkó Zsolt. A helyettes államtitkár elmondta, hogy Japánban jó minőségű alapanyagként ismerik el a magyar termékeket (különösen az akácmézet, mangalicát és pehelytollat), így az igényes piacon számos kereskedelmi lehetőségünk van még.

A Foodex Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállítás a világ egyik legrangosabb és legnagyobb szakkiállítása, ahol 2018-ban 83 országból 3 466 kiállító mutatta be a termékeit 72 428 látogató részére. Az eseményre kizárólag szakmai látogatók, úgy, mint az élelmiszeri termelésben és kereskedelemben érdekelt beszerzők, importőrök, disztribútorok, valamint a HoReCa szektor képviselői látogatnak el. 2010 és 2017 között mintegy 25,5 millió eurós bővülést értünk el a szigetország piacán.

 

Forrás: AM Sajtóiroda