Ebben az évben a Coop Rally szakmai programján közel 100 élelmiszeripari, kiskereskedelemi, szolgáltató -és média cég csapatának több mint 300 résztvevője 117 autóval, 3 média busszal szeptember 4-5. között Kelet-Magyarország 6 meghatározó gyártó és forgalmazó központjához, valamint 2 Coop tagvállalathoz látogat el – mondta el Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke a kedden az Agrárminisztériumban megtartott ünnepélyes sajtótájékoztatón.
Az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára elmondta: a már a vásárlók nagy része pontosan tudja mit keres, számításba veszi a választással járó gazdasági összefüggéseket.
Az eseményen elhangzott: a résztvevők a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2 ezer milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót képviselnek. Nagy István agrárminiszter a COOP Csoport célkitűzésével egyetértve – a rendezvény hagyományainak és a korábbi éveknek megfelelően – idén is vállalta a verseny fővédnöki szerepét.
Ennek népszerűsítésére 2006 óta minden év szeptemberében megszervezi a Coop Rallyt, amelyhez – az esemény célkitűzésével egyetértve – a COOP Csoport üzleti partnerei és szinte a teljes gyorsan forgó fogyasztási cikkeket (FMCG) gyártó szektor csatlakozik, függetlenül attól, hogy magyar terméket, hazai terméket vagy hazai feldolgozású terméket gyártanak, illetve forgalmaznak.