0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Erős keresletre támaszkodhat a faipar

Kreatív iparág lett a faipar Magyarországon, de az olcsó ázsiai import nagy kihívás. Az európai fogyasztókhoz hasonlóan a magyarok is gyakran vásárolnak drágább nyugat-európai termékek helyett például kínait.

Tíz-tizenöt év után lassú kifulladás várhat a hazai bútoriparra állami forrásokra támaszkodva is, kiutat csak az erőforrások mozgósítása ígér Árkossy Tamás, az Országos Asztalos- és Faipari Szövetség elnöke szerint. Az ágazat jövője érdekében ezért összefogtak a bútor- és faipari szövetségek – ezt már Cselényi Krisztina, a Magyar Bútor- és Faipari Szövetség főtitkára közölte a Világgazdasággal.

Az alapvető problémák európai szintűek: az európai fogyasztókhoz hasonlóan a magyarok is gyakran vásárolnak drágább nyugat-európai termékek helyett például kínait, vietnámit, indiait vagy törökországit – mutat rá a bútorszövetség által készített tanulmány is.

A távol-keleti bútorimport részesedése úgy nőtt 7,3 százalékról 10 százalékra a válság idején, hogy ezalatt az érintett piac majdnem 20 százalékkal zsugorodott.

Magyarországon a Domus egyeduralmának megszűnése után a készbútorpiac a nagy külföldi cégek kezébe került, de az egyedi, személyre szabott gyártás még mindig a helyi vállalkozásoké, amelyek 90 százalékban a belpiacra dolgoznak. A tanulmány megállapításai kapcsán Cselényi Krisztina a Világgazdaságnak kiemelte: a bútorszövetség tagjainak 40 százalékánál van terítéken a generációváltás, nemzetgazdasági szinten pedig az a kérdés, lesz-e, akikkel megvalósítható az Ipar 4.0 stratégia. A szakember-utánpótlás szempontjából ezért fontos lépés volt, hogy az Innovációs és Technoló­giai Minisztérium a faipart a kreatív iparágak közé sorolta a divatiparral, filmiparral, szórakoztatóiparral együtt.

Forrás: Világgazdaság