A csehek közel nyolcvan százaléka úgy véli, súlyos probléma, hogy bizonyos áruknak kétféle minősége van: egy a nyugati és egy keleti piacra – írja a napi.hu a Radio Praha-ra hivatkozva. Minden hetedik cseh lakos bizonyos termékeket inkább külföldön vásárol, és minden harmadik inkább nem vesz meg márkás árukat, mert úgy véli, hogy gyengébb minőséget kapna az igazinál.
Szakértői vizsgálatok szerint ezek a kifogások helyenként meglapozottak.
A KPMG tanácsadó cég felmérése kiderítette, hogy az ügy befolyásolja a fogyasztói szokásokat. Az 55 és 54 év közöttiek négyötöde figyelembe veszi ezt az ügyet vásárlásaikor, a vevők háromnegyede tanulmányozza a termékek összetevőit, mielőtt zsebébe nyúlna. Az emberek 57 százaléka figyeli az áruk összetételét és többet költenek vásárláskor, hogy elkerüljék a rosszabb minőségű termékeket.
50 százalékuk a pékáruknál is figyelembe veszi ezt. A vevők 98 százaléka csak cseh kenyeret vagy péksüteményt vásárol, majdnem 70 százalékuk előnyben részesíti a helyi pékségeket.