Az első burgonyakombájn egysoros kivitelben készült, a bakhátak felszedésével takarította be, majd a föld és a szár leválasztásával megtisztította a burgonyát, amit ezután rakta a mellette haladó szállítójárműre. Egy évvel később a Grimme megalkotta a kombájn kétsoros változatát, amely már hidrosztatikus hajtású járószerkezettel rendelkezett, a korábbi mechanikus hajtású megoldás helytett.
Napjainkban a Grimmén kívül már a Dewulf, az Agrifac, a Ploeger, a Ropa, az AVR stb. is gyárt többféle, 2, 3 és 4 soros, nagy teljesítményű, egy menetben való betakarításra képes burgonyakombájnokat, a legnagyobbak motorteljesítménye az 500 LE-t is meghaladja.
A legkorszerűbbek közülük a Grimme Varitron 470, a Terra Trac járószerkezetű Ploeger AR-4BX, illetve az AVR Puma 4.0.