0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

A Dr. Oetker italszállító céget vásárolt

A flaschenpost vagyis üvegposta elnevezésű német italszállítási startupot egymilliárd euróért adták el az Oetker Group élelmiszer-óriásnak. Az Oetker-csoport eredetileg saját hasonló szolgáltatást akart indítani egy másik német vállalat bevonásával, de inkább úgy döntöttek, hogy megvásárolják az ötletgazda céget, amely azt ígéri, hogy az italokat 2 órán belül eljuttatják az ügyfelek ajtajához.

A flaschenpost egy münsteri központú, 2016-ban alapított és gyorsan növekvő italszállítási szolgáltatás, amely jelenleg 23 német városban működik. A megrendeléseket egy alkalmazáson keresztül lehet leadni, és az italokat 120 percen belül ingyen szállítják.

A cég ma mintegy 7000 embert foglalkoztat, járművezetőket és raktári dolgozókat, és már létrehozta saját víz- és sörmárkáit is, amelyek az értékesítés 15% -át teszik ki. A startup állítólag csak októberben mintegy 27 millió euró árbevételt ért el. 

„A második koronahullám nem károsítja a flaschenpost további növekedését. Az újabb lezárás valójában felgyorsította a megállapodás aláírását.” – magyarázta Alexander Hüsing, a Deutsche Startups főszerkesztője.

A házhoz szállítás olyan szolgáltatás, amely nem meglepő módon fellendült a koronavírus-járvány kezdete óta. Legyen szó a szupermarketek háztól házig szállításáról vagy elvihető ételekről, az ezen a területen dolgozó induló vállalkozások azon kevesek közé tartoznak, amelyek profitáltak a jelenlegi környezetből – és ezek közé tartozik a flaschenpost is.

A t3n német kiadvány szerint egyébként a flaschenpost már a járvány kitörése előtt is gyorsan növekedett, értékesítése 2018 és 2020 között megháromszorozódott, és ez a gyors növekedés volt az, ami lenyűgözte Dr. Oetker-t. Ezért is fizették ki az éves forgalom háromszorosát vételárként.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/eu-starups.com