A kiállítást a korábbi májusi időpontról szervezik át szeptemberre, és a közvetlen bemutatkozáson kívül a digitális világ lehetőségeit is kihasználják ahhoz, hogy a résztvevők nemzetközi kapcsolatokat építhessenek. Ehhez nemcsak az eddigi kiállításszervezés több mint három évtizedes tapasztalatát használják föl, hanem az első Macfrut Digital rendezvényen bevezetett módszereket is.
A kiállítással párhuzamosan kerül sor a Macfrut Special Edition rendezvénysorozatra, ami sajátos területeket jár körül. Bemutatják Szardínia specialitásait, mint az eredetvédett sáfrány, vagy a tüskés articsóka, illetve a sziget magas színvonalú kertészeti kultúráját.
Fontos esemény lesz a biológiai megoldásokra fókuszáló nemzetközi rendezvény, ahol nemcsak biostimulátorok és biológiai növényvédelmi megoldások kiállítására kerül sor, hanem nemzetközi tanácskozás és tanulmányi kirándulások is kísérik.
Újdonság lesz a nagykereskedőknek kialakított exkluzív „üzleti negyed”, ahol a kiállítók bonyolíthatnak le tárgyalásokat.
Renzo Piraccini, a Macfrut elnöke szerint ismét egy jövőbe mutató rendezvényre kerül sor, és a frissárutermelők már nagyon várják, hogy végre személyesen is találkozzanak egymással a hosszú elzárkózás után. Azonban már másként kell gondolkodni, mint eddig, ezért kombinálják a személyes jelenlétet és a digitális kapcsolatokat.
A 2021. szeptember 6-án a Kínával való kereskedelem áll a középpontban a macfrutdigital.com platformon. A Macfrut Digital tavalyi eseményén a kínai “pavilont” 120 ezer látogató kereste föl, és az ott kiállítók összesen 10 millió dollár értékű rendelésekre tettek szert. Ez alapján a kínai agrárkereskedelmet összefogó állami szerv még szorosabb együttműködésre törekedett a Macfruttal.
Ezen kívül Olaszország‒Kína fórumot is rendeznek, ahol a kétoldalú kapcsolatokat elemzik a zöldség-gyümölcs kereskedelem területén.