0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Újrahasznosított palackokkal kövezi ki útját a vezető üdítőital gyártó vállalat

A Coca-Cola a jövőben 100%-ban újrahasznosított palackokban forgalmazza majd a népszerű üdítőitalait az Egyesült Államokban – olvasható a vállalat közleményében.

A népszerű szénsavas üdítőitalokat gyártót vállalatot már többször vádolták azzal, hogy ők a legfőbb okozói a műanyaggal való környezetszennyezésnek.

A Coca-Cola reakcióként a vádakra pár évvel ezelőtt vállalta, hogy 2030-ra összegyűjti és újra feldolgozza egytől egyik az összes palackot és alumínium dobozt, melyeket világszerte forgalmaztak.

Ezenkívül nem csak a műanyag palackok kérdését gondolták át, hanem egy papír alapú csomagolási technológiának a lehetőségét is tesztelik, melyről itt olvashat bővebben.

A vállalat ebben a hónapban kezdi el gyártani az új, közel 4 deciliteres palackokat, melyben a klasszikus, light, zero és ízesített kólákat árusítják majd Florida és Kalifornia államokban.

A cég szerint az újrahasznosított palackok hozzájárulnak ahhoz, hogy észak-amerikai portfóliójában több mint 20% -kal csökkentsék az új műanyag felhasználását 2018-hoz képest.

Egyedülálló lehetőség

„Felismertük egyedülálló lehetőségünket és egyértelmű felelősségünket, hogy pozitív változást érjünk el a globális műanyagfelhasználás kezelésében” – közölte Alpa Sutaria, a vállalat észak-amerikai fenntarthatóságért felelős működési egységének alelnöke.

Ebben a hónapban kezdődik a nagyjából 6 deciliteres üdítőital palackok forgalmazása Kaliforniában és New Yorkban, majd tavasszal Texasban folytatódik.

A népszerű citrom ízű szénsavas üdítőital, a Sprite is új csomagolást kap, 4 deciliteres üveg palackban érkezik a piacra ebben a hónapban, valamint átmenetileg minden csomagolást üveg palackra cserélnek 2022 végére.

A Nestlé és a Pepsi szintén lépéseket tett a fenntarthatóságért azáltal, hogy újratervezték a termékeik csomagolását a hulladék csökkentés érdekében.

Forrás: esmmagazin.com