0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 20.

Rekordméretű növekedés történt 2020-ban az élelmiszeriparban

A globális élelmiszer-ágazat tavaly 10%-os, rekordszintű növekedést ért el, melyben nagymértékben közrejátszottak a koronavírus-járvány terjedését meggátoló korlátozások, amik miatt az otthon ragadt emberek többet főztek, sütöttek és ittak.

A Kantar piackutató vállalat szerint a konzerves húsoktól és a sörtől kezdve a cukron át a fehérítőszerekig mindent elkapkodtak a polcokról a vásárlók.

A vásárlás legnagyobb része az Egyesült Államokban történt, amelyet Nyugat-Európa, Latin-Amerika, Kelet-Európa és Ázsia követett.

A felméréséhez 42 ország háztartásainak adatait gyűjtötték össze, amelyek a világ népességének 66%-át és a bruttó hazai termék (GDP) 83%-át képviselik – közölte a Kantar.

Legnagyobb nyertesek

A Kantar 2021-es globális felmérése szerint az italok, a tejtermékek és az élelmiszerek azok a termékek, amelyek jellemzően a globális élelmiszer-értékesítés közel ötharmadát teszik ki.

A koronavírus-járvány által leginkább pozitívan befolyásolt 20 kategória közül 15 ezekből az ágazatokból származik.

A jelentés szerint az otthoni főzés és sütés 26%-kal növelte a húskonzervek forgalmát, míg a cukor és édesítőszerekét 15%-kal, a fűszernövényekét pedig 13%-kal. A latin-amerikai vásárlók pedig a legtöbb élelmiszer-kategóriában a növekedés motorjai voltak.

Alkohol kereskedelem

A kimutatás alapján a leghosszabb zárlatokkal küszködő nyugat-európai lakosok alkohollal csillapították unalmukat, melynek következtében 2019-hez képest több mint ötszörösére növelték az eladásokat 2020-ban.

Nyugat-Európa és Latin-Amerika alkoholforgalma 25%-kal, illetve 20%-kal növekedett,

eközben Ázsiában józanabbul álltak hozzá a világjárványhoz, ugyanis ebben a régióban tavaly 10%-kal csökkentek az eladások 2019-hez képest.

Online kereskedelemre való áttérés

A világjárvány nagymértékű változást eredményezett az emberek vásárlási szokásaiban is, különösen abban, hogy hol vásároltak. A legnagyobb mértékben az online kereskedelem esetében nőttek meg az eladások, majd ezt követték a készpénzes üzletek és a diszkontok.

A jelentés szerint az online kereskedelem jelenleg az élelmiszer-értékesítés 6,5%-át teszi ki világszerte.

A kiskereskedők közül az Egyesült Államokban a szupermarketek részesedése nőtt jelentősen, míg Kelet-Európában a diszkontoké.

MMG Gazdahang

Hetente jelentkezik az MMG Gazdahang podcast adása, a legfontosabb hírekkel, izgalmas beszélgetésekkel és érdekességekkel a nagyvilágból. Hallgatni arany! Kattintson a lejátszóra és hallgassa meg a többi között beszélgetésünket Nagy Ticiána szőlész-borász mérnök szakos hallgatóval és Dusnoki Csaba agrármérnöki osztatlan szakos hallgatóval, vagy nézze meg az MMG Direkt adását youtube csatornánkon.

Forrás: esmmagazin.com