Az országos kampány fókusz platformja az online tér. A pezsegjszabadon.hu weboldal létrehozásával a HNT arra buzdítja a fogyasztókat, hogy fotóval örökítsék meg a nyitás pillanatát, az első igazi „pezsgésüket”. A pezsgős fotók bárhol készülhetnek, egy bérház udvarán, a gangon, kirándulás közben, a Balaton partján és a kedvenc helyek be is tagelhetőek.
A promóciót a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa saját forrásból finanszírozza együttműködve a pezsgő pincészetekkel. A kampánnyal nemcsak a fogyasztókat buzdítja részvételre és ünneplésre, hanem ezzel a szakmai összefogással az egész országot pezsgésbe kívánja hozni.
Légli Ottó, a HNT elnöke a következőképpen nyilatkozott a kampány céljáról és jelentőségéről: „A pezsgő fogyasztása Magyarországon többnyire az örömteli ünnepi pillanatokhoz kapcsolódik. A HNT elnökségével úgy gondoljuk, hogy a járványveszély miatti korlátozások enyhítése, a teraszok és éttermek nyitása, a szabadság érzésének átélése remek alkalom egy palack pezsgő kibontására, a közös ünneplésre és koccintásra természetesen a védelmi és járványügyi intézkedések figyelembevételével.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa az Artvertising Group csapatát bízta meg a kampány megtervezésével, irányításával és a média-mix kialakításával. Nagy Gergely, az Artvertising Group Kreatív Igazgatója szerint: Közel másfél éves bezártságot követően szinte mindenki arra vágyik, hogy kimozdulhasson otthonról, szabadon mozoghasson, hogy végre újra pezsegjen az élete. Egy ilyen eufórikus helyzetben még azokat is könnyebb megszólítani, akik életének nem szerves része ez a típusú kikapcsolódás. Éppen ezért voltunk könnyű helyzetben, hiszen ritka az a pillanat, amikor egy aktuális esemény (újranyitás), egy kézenfekvő asszociációval, ennyire egyszerűen ráhúzható a kategória kommunikációra.
A kampány népszerűsítését online felületek, social media platformok segítik. A hirdetések mellett számos influencer népszerűsíti a kampányt, készíti el saját pezsgős élményfotóját, többek között olyan véleményvezérek mint Nádai Anikó és Kucsera Gábor.