Az autonóm prototípus a hagyományos MTZ Belaraus 3523-asra épül, a fő külső különbség a kettő között az, hogy az előbbin egyáltalán nincs vezetőfülke.
Az MTZ Belarus 3523i traktort egy amerikai Cummins 6 hengeres, 350 lóerős dízelmotorral szerelték.
A pilóta nélküli MTZ Belarus 3523i kétféle üzemmódban működhet: GPS műholdas irányítással vagy előre betöltött, pl. USB-stickről tervezett feladat alapján. A különböző típusú érzékelők, köztük a Lidar-technológiából származóak lehetővé teszik a feladatok elvégzését. A gép érdekessége, hogy ha az üzemanyagtartály hamarosan kifogy, a traktor képes önmagát is a kijelölt helyre irányítani a tankoláshoz.
youtube://v/EJLezXPRUwo
A minszki gyár egyelőre nem közölte, hogy mikorra várható a sorozatgyártása és milyen árcédulával kerül majd forgalomba. Jelenleg egy fehéroroszországi gazdaságban tesztelik.