0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Pótkocsik zökkenőmentes kirakodásra

A gazdaságban különböző feladatokhoz szükség van egy pótkocsira, de a hagyományos változat nem mindig elegendő. A gyártók ezért olyan megoldásokat keresnek, amelyekkel ezt a járművet többcélúvá tehetik. A Krone XXL méretben kínál ilyen pótkocsikat, amelyeket különböző anyagok zökkenőmentes kirakodására terveztek.

Ezek a tandemtengelyes Krone GX 440 44 köbméter rakodási térfogattal és a háromtengelyes GX 520 52 köbméter térfogattal.  A gyártó hangsúlyozza, hogy a GX sorozat új univerzális pótkocsijai különböző feladatokra használhatók, például gabonafélék, aprított kukorica, cukorrépa, sárgarépa, tömörített szalma vagy zsákok szállítására.

Az új Krone GX sorozatú többcélú pótkocsikat az különbözteti meg a korábbiaktól, ahogyan bizonyos anyagokat ki- és berakodnak. Ezt egy csúszó elülső fal és egy robusztus szállítószalag kombinációja teszi lehetővé.

Ezt a kettős kirakodó/rakodó egységet két lánc hajtja két hidraulikus motorral. Ahogy a láncok hátrafelé mozognak, az anyag kíméletesen ürül ki, miközben egyenletesen mozog a rakodótest hossza mentén. Az anyag nem nyomódik össze, mintha csak az elülső csúszófalat használnák.

Ezek a pótkocsik ezért ideálisak az „érzékeny” mezőgazdasági termékek (pl. sárgarépa gyökerek, burgonyagumók) kombájnokról történő összegyűjtésére. Természetesen a kirakodás befejezése után a kettős kirakodó/rakodó egységet visszafordítható a kiindulási helyzetébe ismételt rakodással. Miért használjuk ebben az esetben is a „rakodás” kifejezést?

Ennek oka a pótkocsi padlójának működése, amelyet az olyan anyagok, mint a szalmabálák vagy a raklapokra halmozott zsákok rakodásakor lehet használni.

Ezeket a pótkocsi hátsó részében helyezik el, és fokozatosan tolják előre, amíg a pótkocsi meg nem telik. Az ilyen típusú anyagot ugyanígy, a karosszéria hátsó része felé fokozatosan tolva kell kirakodni.

 A pótkocsik vízszintes kirakodása lehetővé teszi, hogy alacsony épületekben is lehessen velük dolgozni, mivel a felépítményt nem emelik meg. Ez akkor is fontos, ha egyenetlen talajon történik a kirakodás, mivel a pótkocsi felborulásának kockázata alacsony.

A padlószállító szalag egy 2000 mm széles és 3,6 mm vastag szalagból áll. Felületét hőre lágyuló PVC borítja, amely nagy mechanikai szilárdsággal rendelkezik és számos oldószerrel szemben ellenálló. Ezt az anyagot többek között szennyvízcsövek építésénél használják. Az öv belsejében két réteg poliészterszövet található, amely 50 tonnás szakítószilárdságot biztosít.

youtube://v/40GYEYgtznM

 

A kettős kirakodó/rakodó egységet vezető két lánc lapos láncszemekből áll. Mindegyik lánc szakítószilárdsága 25 t, azaz összesen 50 t.

Előnye, hogy a traktor kezelője szabadon megfigyelheti a rakodófelület be- és kirakodási folyamatát. Ezt nagymértékben lehetővé teszi az átlátszó elülső fal, amely robusztus, 1 cm vastagságú polimetil-metakrilátból készül.

Ez az úgynevezett akrilüveg (plexiüveg), amelyet többek között repülőgépek ablakaiban használnak. Ez az anyag a látható fény 90-99%-át átereszti.

A pótkocsik kettős kirakodó/rakodó egységét a fent említett két hidraulikus motor hajtja. A kisebb modellnél 200 cm3, a nagyobb modellnél 250 cm3 térfogatúak. Ezek lehetővé teszik a 8-16 méter/perces kirakodási sebességet. Maximális előremenő üzemmódban 40 másodperc alatt ürül ki.

Oldalai könnyű, de erős GFP-panelekből készülnek, sűrűn elhelyezett kereszt rudakkal, amelyek kis önsúly mellett is stabilitást biztosítanak.

A zárt rakodótér alkalmas olyan finom anyagok szállítására, mint például a repcemag. Ezt többek között olyan gumicsíkok teszik lehetővé, amelyek a rakodótér oldalsó találkozásainál lezárják a rakodóteret.

A hátsó falon egy kiürítő ablak található, amely lehetővé teszi a gabona gravitációs kiürítését. A hátsó falba szerelt adagolóhengerek is rendelkezésre állnak, amelyek lehetővé teszik a kukorica szétterítését. A hátsó fal alatt egy hidraulikusan leeresztett keresztléc védi a hátsó gumiabroncsokat a sérülésektől.

A GX sorozatot a vállalat saját terminálján vagy az ISOBUS szabványt támogató traktorterminálon keresztül lehet vezérelni. Távirányító is rendelkezésre áll, amely lehetővé teszi a jármű funkcióinak a traktor vezetőfülkéjéből történő vezérlését.

 

 

 

Forrás: agropolska.pl