0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Ez most nagyon meggy

„Ez most nagyon meggy” – ezzel a mottóval kívánta az Agrármarketing Centrum a VOLT Fesztiválon felállított standján felhívni a figyelmet a meggyfogyasztásra. A június 23-ai sajtótájékoztatón beszámoltak az idei meggytermésről, valamint hazai termékek vásárlására is felszólították a fogyasztókat, amivel nemcsak a gazdákat, de a hazai élelmiszer-termelést is támogatják.

Kelemen Péter, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója elmondta, idén a gyümölcstermés sokkal jobbnak mutatkozik, mint 2020-2021-ben, amikor a tavaszi fagyok nagymértékben elvitték a termés jelentős részét.

A meggytermés kapcsán már rosszabb képet ismertetett. A Duna-Tisza közén és a Tiszántúlon, ahonnan a hazai meggytermés 70-75 százaléka származik, kifejezetten aszályos hónapokat élt át a térség, emiatt jó, ha ipari feldolgozásra elégséges termésmennyiséget tudnak leszüretelni a gazdák.

Kelemen Péter kiemelte, az időjárási nehézségektől függetlenül konzervipari feldolgozásra a legjobb fajtáink nekünk vannak, beltartalomban, méretben és küllemben egyaránt. Hozzátette, jelenleg az érdi bőtermő betakarítása zajlik az országban. Jelenleg a fürtös meggy adja a gerincét ennek a termésmennyiségnek.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője kiemelte, a háború miatt nehéz helyzetben van az élelmiszeripar. A fogyasztói árakon inflációs nyomás érzékelhető, ami befolyásolja a belföldi gyümölcsfajták iránti fogyasztási kedvet. Az ágazat helyzetére kitérve elmondta,

30-40 százalékos termesztésiköltség-drágulást tapasztalhattak a termesztők. Tehát a hazai termés jó lesz, ugyanakkor a gazdák nincsenek könnyű helyzetben.

Az ügyvezető kiemelte, az AMC azért érzi fontosnak, hogy részt vegyen különféle fesztiválokon, így a VOLT Fesztiválon is, hogy hirdesse a fogyasztók és a termelők összefogásának szükségességét.  A koronavírus az előző években már megmutatta, mennyire fontos az önellátás, szerencsére Magyarország eltudja magát élelmiszerrel látni – tette hozzá. „Ehhez viszont arra van szükség, hogy válasszunk magyar termékeket gyümölcs esetében is, hiszen ezzel a döntéssel a magyar gazdákat is támogatjuk.”

Ondré Péter a fesztiválokon való megjelenés kapcsán másik fontos tényezőnek a fiatalok egészséges táplálkozásra való felszólítását említette, aminek egyik fontos eleme a zöldség- és gyümölcsfogyasztás. Véleménye szerint az elmúlt 10 évben javultak trendek, de uniós átlaghoz képest még mindig nem elégséges a hazai fogyasztás mértéke.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu