Az ökobiciklit Belgiumban állították ki először, majd elindult európai turnéjára; utolsó magyarországi tartózkodási helye a Bábolnai Gazdanapok volt, innen Csehország felé veszi az irányt.
Európában jelenleg mintegy 90 ezer féle terméket láttak el ökocímkével.
Az ökocímke megszerzésének kritériumai között olyan szempontok szerepelnek, mint a fenntarthatóság, az energiatakarékosság, a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentése, a terméktartósság, valamint a veszélyes anyagok használatának kizárása.
A legtöbb ökocímkés termék a vegyiáru-termékcsaládban található, de papíráruk, nyomdai, textilipari termékek, elektronikai berendezések, padlóburkolók tekintetében is szép számmal találhatók ilyen minősítésű termékek.
Azok a gyártók és vállalatok tudják megszerezni az ökocímkét, amelyek a fenntarthatóság előnyeit a hatékonyság növelésére szeretnék fordítani, ezen felül céljuk a stabil, jövőbe mutató és fenntartható üzletmenet.
Barta Géza Róbert, a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. tanúsítási igazgatója szerint Magyarországon a környezeti tudatosság már lokálisan működik, de lassú folyamatnak véli, hogy ez a szemléletmód minél szélesebb körben kiterjedjen.
Mindenesetre az látszik, hogy egyre többen akarnak tenni a Földért, és ez egyre gyakrabban megmutatkozik a vásárlási szokásokban is, ami arra ösztönzi a gyártókat és a szolgáltatókat, forgalmazókat, hogy olyan jó minőségű és környezetbarát termékeket állítsanak elő, ami egy környezetbarátabb gazdasági környezetet eredményez a jövőben.