Back to top

30 millió euróra becsüli a kárt a Greenyard

Bár jelenleg még lehetetlen a pontos becslés, ezért nagyon sok mindentől függhet még a végösszeg, de egyelőre úgy számol a Greenyard, hogy mintegy 30 millió eurós veszteséget könyvelhet el a lisztériafertőzés miatt.

A belga cég bajai üzeméig visszavezetett lisztériafertőzés miatt a vállalat rengeteg fagyasztott zöldséget és zöldségkeveréket hívott vissza elővigyázatosságból Európa számos országában, egyebek között Magyarországon is szinte az összes áruházlánc hosszú listát tett közzé. (Ide mindenképpen érdemes hozzátenni azt a gondolatot, ami a Magyar Hűtő- és Konzervipari Szövetség közleményében olvasható: a termékvisszahívás a cég felelősségvállalását igazoló preventív lépés, és messze nem azt jelenti, hogy a visszahívott termékek feltétlen fertőzöttek, különösen nem, hogy mérgezők lennének.)

A fruchthandel.de portál cikke szerint a cég úgy kalkulál, hogy ez körülbelül 30 millió euróba került – beleszámolva a termékek árát, az elmaradt nyereséget, a szállítás, a kezelés, a tárolás és a megsemmisítés költségét, valamint azt, hogy mivel a bajai üzem jelenleg nem termel, kevesebb általános költséget tud viselni.

A hír hatására Greenyard-részvények már július 13-án 9,5 százalékot veszítettek az értékükből, július 16-án pedig 30 százalékot.

A termelés csak akkor kezdődhet meg újra a bajai üzemben – tette közzé a vállalat –, ha a legteljesebb mértékben elégedettek vagyunk a helyi hatóság felügyelete mellett, az uniós irányelveket betartva zajló próbatermelés eredményeivel. Minden lehetséges intézkedést megteszünk, hogy a baktériumszennyeződést tökéletesen elhárítsuk – áll a közleményben.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Tények a Talaj Világnapja alkalmából

Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) kezdeményezte a Talaj Világnapja létrejöttét, melynek célja hogy felhívja figyelmünket arra a fontos szerepre, amit a talaj betölt az életünkben. Mik is ezek?

A sörgyártók is felkészültek a karácsonyi rohamra

Az ágazat előrejelzése alapján a sörpiac forgalma a tavalyi évhez hasonlóan alakulhat 2018-ban is, az ünnepek alatti megnövekvő forgalomra felkészültek a gyártók - közölte a Magyar Sörgyártók Szövetsége az MTI-vel pénteken.

A hatékonyság növelése a versenyben maradás feltétele

Nemcsak a piaci versenytársak, hanem kézimunkaerő hiánya is szorongatja a zöldség- és gyümölcstermesztőket. Egyedüli kiút a fejlesztés, és hatékonyság fokozása, hangzott el Mátraházán a FruitVeB évértékelő konferenciáján.

Három magyar sütemény a világ 50 legfinomabb édessége közt

A karácsony az édességek és desszertek időszaka is - a magyarok is sokat költenek ilyenkor élelmiszerre, azon belül süteményekre. A karácsonyi időszak hagyományos nagyágyúja a bejgli és a hókifli, a világ különböző tájain azonban más és más édességeket fogyasztanak.

Küszöbön az év eleji kiállítási szezon

Az év végi tempóban nem könnyű erre gondolni, ám hamarosan mégis itt a január, és megnyitnak a híres és nagy nemzetközi kertészeti kiállítások Európa-szerte. Ajánlunk néhány érdekes úti célt, kisebb és nagyobb szabású rendezvényt az év első heteire.

Bárány napok a hétvégén

A bárány- és juhhúst igyekszik népszerűsíteni országszerte a péntektől vasárnapig tartó Bárány napok elnevezésű kezdeményezés - közölték a szervezők az MTI-vel.

Az alma héjától a magjáig minden része hasznos

Fő almatermő területeink egyik legismertebb városában, Békéscsabán tartotta meg az Agrármarketing Centrum (AMC) idei évi almafogyasztást ösztönző kampányának következő állomását. Az „ALMA, a természet oltalma” szlogennel októberben indított promóció során több vidéki nagyvárosban, almapiaccal egybekötött kóstoltatással támogatják a termelők és a fogyasztók közvetlen egymásra találását.

Az olajos magvak és a tejtermékek is lehúzzák az élelmiszerárakat

Novemberben több mint kétéves mélypontra csökkentek az élelmiszerárak a világon elsősorban az olajos magvak, a tejtermékek és a szemes termékek áresése miatt.

Évi 4,5 millió kilogramm sajtot állítanak elő

A Szarvasi Mozzarella Kft. az idei esztendőben 5,5 milliárd forintos árbevétellel számol, ami hasonló a tavalyi adathoz - közölte az MTI-vel Rohony Miklós, a társaság marketing vezetője.

Drágulhat a bárányhús karácsonyig

Az év második felében emelkedett a bárányhús ára, ezt a folyamatot pedig tovább erősíti a közeledő ünnepkör, amikor külföldön és itthon egyaránt megnő a kereslet a bárányhús iránt, így karácsonyig további drágulás várható - írta a Magyar Idők csütörtökön.