Back to top

Mogyorókrém-háború van készülőben

Az olasz Ferrero által gyártott Nutella már régóta a legkeresettebb mogyorókrém. Azonban úgy néz ki, kihívója akad – ráadásul pont Olaszországból. Az új termék a népszerű édesség egy gyenge pontját használja majd ki: a pálmaolajat.

Az olasz Barilla cég, mely a nemzetközi piacon tésztáival hódít, jövőre egy új mogyorókrém márkát készül a piacra dobni.

A családi tulajdonban lévő Ferrero által forgalmazott Nutella egyelőre a legnagyobb népszerűségnek örvendő mogyorókrém nemcsak hazájában, de világszerte is.

Évente több mint 2 milliárd eurós eladást generál, és a csokoládés krémek világpiacának 54 százalékát birtokolja.

Nincs is igazán konkurenciája, hiszen a második helyen a török Yildiz Holding cég Cokokremje áll, mindössze 2 százalékos részesedéssel az Euromonitor International adatai szerint.

A Reuters két forrása szerint a készülő új édesség,

a Crema Pan di Stelle a Nutella egyik gyengeségét fogja kihasználni: a pálmaolajat.

Ez az összetevő ugyanis nagy ellenállást váltott ki a fogyasztókból egészségügyi és természetvédelmi szempontból is, aminek hatására a Ferrero 2016-ban kampányt indított az általa használt pálmaolaj védelmében. Állításuk szerint az olajat megfelelő hőmérsékleten finomítják, és csak fenntartható módon működtetett ültetvényekről vásárolják.

A Barilla tulajdonképpen csak ellentámadást indít az édességgyártó céggel szemben: ipari források szerint ugyanis a Ferrero egy Nutellával töltött kekszet készül piacra dobni. Ez erős konkurenciát jelentene a tésztáiról ismert társaság kisebb mogyorókrémes keksz márkájával, a Baiocchival szemben. A Ferrero egyelőre nem nyilatkozott az új termékével kapcsolatban.

A szintén családi tulajdonban lévő Barilla viszont már bemutatta a termékét a nagyobb szupermarketekben, és januárban már a polcokra is kerülhet Olaszországban.

Az új mogyorókrém legnagyobb fegyvere a receptjében rejlik: napraforgó olajból készül, 10 százalékkal kevesebb cukortartalommal, csak olasz mogyoró kerül bele, a kakaót pedig fenntartható forrásokból szerzik be a Reuters egyik forrása szerint.

Azonban még így is óriási kihívás lesz elterjeszteni.

Egy ágazati szakértő szerint több millió euróba kerülhet csak az, hogy a boltokban a Nutella mellé kerüljön, szemmagasságba, prémium helyre.

Fotó: www.pandistelle.it

„A Crema Pan di Stelle komoly konkurenciát jelent a Nutellának Olaszországban köszönhetően annak, hogy a belföldi vásárlók között ismert márkáról van szó, azonban külföldön már több nehézségbe fognak ütközni.”

- mondta Marco Eccheli, az AlixPartners konzultációs cég olasz egységének igazgatója.

A Barilla az elkövetkező hetekben ad további felvilágosítást az új termékéről. Annyit már lehet tudni, hogy a neve, a Crema Pan di Stelle a cég sikeres kekszmárkájától származik. A Pan di Stelle, vagy „csillagok kenyere” főleg Olaszországban kerül a boltok polcaira. A Reuters egyik forrása szerint pedig az új mogyorókrémbe kekszdarabkákat is belekevernek, amitől az ropogósabb lesz.

Forrás: 
Reuters

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Lengyel marhahús-botrány: a csehek bizalmatlanok

A cseh agrárminiszter szerint Prága továbbra is szükségesnek tartja a lengyel marhahús szigorú ellenőrzését, mert nem bízik a lengyelországi élelmiszerellenőrzési rendszerben.

Felére csökkent a cukrozott üdítők fogyasztása

Ötvenkét százalékkal csökkent a cukrozott üdítők fogyasztása három év alatt Kalifornia államban, ahol 2015-ben vezették be az egészséget károsító italok megadóztatását - derítették ki a Kaliforniai Egyetem kutatói.

Élelmiszer-Higiéniai és –biztonsági rendezvénysorozatot tart a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Élelmiszeripari Igazgatósága az „Együtt az élelmiszeriparért” konferenciasorozat keretében „Élelmiszer-higiénia és -biztonság kis- és közepes vállalkozásoknak” című rendezvényt tart három helyszínen.

6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom

A kiskereskedelmi üzletek forgalma tavaly decemberben a nyers adat szerint 3,7 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 4,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Ezen belül az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 3,4 százalékkal nőtt a forgalom.

Többet költünk élelmiszerre, mint bármi másra

A magyarok közel fele (46 százalék) úgy véli, jobban áll anyagilag, mint öt évvel korábban. A pénztöbbletből leginkább a kiskereskedelem profitált: 100-ból 42 magyar fogyasztó, saját bevallása szerint, többet költ élelmiszerre, mint öt évvel ezelőtt.

A németek megfeleznék a kidobott élelmiszer mennyiségét

Az élelmiszerhulladék 50 százalékos csökkentését célzó stratégiát fogadott el szerdai ülésén a német kormány, az évente 11 millió tonnás mennyiséget 2030-ig kellene megfelezni.

Termelői piac nyílt Pusztaszeren

A helyben és a környékbeli tanyákon élők régóta felmerülő igényeit kiszolgáló új közösségi térrel gazdagodott Pusztaszer, ahol a kor követelményeinek megfelelő elárusítóhelyen találhat egymásra termelő és fogyasztó – mondta Farkas Sándor országgyűlési képviselő, az Agrárminisztérium miniszterhelyettese a 31 és fél millió forintból kialakított pusztaszeri piactér átadásán.

Ha kistermelőktől vásárolna, ezt az oldalt önnek találták ki

Nem szükséges többé zord téli időben a termelői kispiacon dideregni. Egy vállalkozó kedvű szegedi könyvelő egyszerű megoldása segítségével jóval könnyebben találkozhatnak a kistermelők és vevőik. A Microker új térképes kereső alkalmazása segít a termelőknek és a vevőknek egymásra találni.

Európába jön a zöld csoki

A Nestlé idén tavasszal Európában is bevezeti a Japánban igen népszerű KitKat Matcha zöld teás változatot.

Porosodó pálinkafőzőkkel lenne tele az ország?

Nem tartja életszerűnek a NAV-hoz befolyó adatokat a Pálinka Nemzeti Tanács, a magánfőzésről szóló 2018-as adóhatósági adatokból ugyanis az derül ki, hogy az országban nyilvántartott, magánfőzésre szolgáló lepárlókészülékeknek csak mintegy egyharmadát használták 2018-ban.