A tervezettnél nyolc héttel korábban, már augusztus közepén leállt az órás árverés a Royal FloraHolland naaldwijki részlegénél, mivel az azelőtti hetekben alig jelent meg vásárló a csarnokban. A virágtőzsde teljes egészében át kíván állni a virtuális árverésre, amely során valós idejű fényképek alapján a kereskedők a világ bármely részéről otthonról licitálhatnak a tételekre. Ezt a termelő tagok egy része nehezményezte, és akciócsoport alakult az órás árverés megvédésére.
A termelők elfogadják ugyan a digitalizáció hasznát és szükségességét, de korainak tartják a „fizikai” árverés megszüntetését. Főleg a kisebb, idényszerűen értékesítő termelők érzik úgy, hogy a digitális rendszer a nagyobb beszállítóknak kedvez. Árujukat így más csatornán keresztül kell majd értékesíteniük, ami vevővesztéssel járhat.
A Royal FloraHolland vezetése elismerte, hogy az október eleji időpont túlságosan korai a virtuális árverésre való teljes áttérésre, mivel a fényképek minősége még nem elég jó ahhoz, hogy az alapján meg lehessen ítélni a vásárlásra felkínált áru minőségét. Éppen ezért egyelőre megmarad az órás árverés, amelyen a CC-kocsin felvonultatott árukat „élőben” lehet szemrevételezni. A virtuális árverésre való teljes átállás menetét új alapokra helyezik, amihez a termelők és a vásárlók is speciális segítséget kapnak. A részletekről a Royal FloraHolland körgyűlése szeptemberi ülésén dönt majd.
Az eredeti tervek szerint, a digitalizáció jegyében, októberben állt volna át a Royal FloraHolland aalsmeeri és a naaldwijki részlege teljes mértékben a virtuális árverésre. A társaság szóvivője szerint a közvetlen értékesítési platformok látványos fejlődése és forgalomnövekedése jó okot ad arra, hogy a kereskedelem egészét a virtuális térre irányítsák át. A digitális platformokat még egyszerűbben használhatóvá és olcsóbbá szeretnék tenni. A kis tételű beszerzésekre pedig megmaradna az Eelde-i órás árverés.
Úgy tűnik, gyengül a Royal FloraHolland egyeduralma a virágárverési piacon. A De Lier-i székhelyű MS-Sales & Consultancy kertészeti tanácsadó iroda július közepén jelentette be, hogy ClockOnline néven hamarosan elindítja nemzetközi online dísznövény-árverési platformját. A főleg dán és belga virágkereskedőket kiszolgáló Plantion virágárverésnek is nagyszabású tervei vannak: 2025-re világelső szeretne lenni a piacon.