Back to top

Technicizálódó agrármédia – IX. Médianap

Átalakuló médiapiac, generációs szükségszerűségek, és a naprakész információkra való mind nagyobb igény jellemzi az agráriumot, illetve annak kommunikációs szegmensét, a mezőgazdasági lappiacot, és agrármarketinget – ez derült ki az immáron kilencedik alkalommal megrendezett Agrármarketing és –média napon.
Az AGROmashEXPO keretében megrendezett, a Magyar Mezőgazdaság immáron hagyományos partnertalálkozóján minden eddiginél több fiatal vett részt.

A Médianap alapgondolata továbbra is az, hogy kiadónk szolgálja az agráriumból élőket, információt adjon át nekik. Esetükben azonban a klasszikus marketingeszközök nem, vagy csak korlátozottan működnek – vezette fel az eseményt a Magyar Mezőgazdaság ügyvezető igazgatója, Sári Enikő.

Hozzátette: sokáig a szaklapok elegendőnek bizonyultak a kommunikációra, és ma is ez jelenti a legfontosabb fórumot ezen a sajátos területen. A digitalizáció, az új eszközök azonban betörnek az agrárkommunikáció világába is, amelyre minden szereplőnek reagálnia kell. Ennek oka, hogy a jövő agrárszakemberei, a fiatalok ma már teljes összhangban élnek és dolgoznak a modern technológiákkal.

Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: sokat tesznek azért, hogy a fiatalokat megnyerjék az agrárium ügyének
Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: sokat tesznek azért, hogy a fiatalokat megnyerjék az agrárium ügyének
Fotó: Csatlós Norbert
Erre a gondolatra rímelt Németh Szabolcs előadása. A Corvinus Agribusiness elnöke kifejtette: a magyar mezőgazdaságban a gazdálkodók korösszetétele rendkívül eltolódott az idősek irányába, ezért az ágazat megérett egy generációváltásra. Ráadásul a gazdálkodók végzettsége gyakorta nem kellő mértékű, mindössze 4 százalékuk rendelkezik szakirányú felsőfokú végzettséggel, és csak 10 százalékuk középfokú képzettséggel.

Ennek érdekében a Corvinus Agribusiness, mint az agrármérnök hallgatók szövetsége igyekszik a fiatalokat megnyerni az agrárium ügyének.

“Minél több fiatal, gyakorlatias, magasan képzett szakemberre van szüksége az agráriumnak”

– jelentette ki az elnök. A Corvinus Agribusiness ezért előadásokat, kurzusokat, sőt tanulmányutakat szervez, valamint igyekszik népszerűsíteni a mezőgazdaságot a pályaválasztás előtt álló diákok körében is.

Szőke Péter, az Isobar Budapest Zrt. cégvezetője
A reklámköltésről, illetve annak szerkezeti átalakulásáról tartott előadást Szőke Péter, az Isobar Budapest kommunikációs ügynökség ügyvezetője. A szakember ismertette: a Magyar reklámpiacon a mélypont 2011-ben jött el, azóta fokozatosan újra növekszik a hirdetési ágazat. A költésben az első mezőnyben a gyógyszeripar, az FMCG szektor, valamint az állami szektor áll, az agrárium ettől jelentősen elmarad. Ez utóbbi nem csoda, hiszen ezen a területen rendszerint B2B hirdetési kommunikáció zajlik, nagyarányú lakossági kampány nem jellemző.

A szakember szerint az átalakulás tovább zajlik, a hirdetési piacot eluralják a zárt felületek, például a Facebook, a storytelling típusú kommunikáció, a streaming, és egyéb új eszközök.

Hasonló trendeket vázolt fel Peresztegi Zoltán is. A Google Magyarország egykori alapítója, aki ma Kaliforniában saját startup vállalkozását működteti, videóüzenetben küldte el előadását Los Angelesből. Mint kifejtette: az új technológiák újraosztják a hirdetési piacot is, a hírfogyasztás nem csupán digitalizálódik, de mindinkább áttevődik a mobileszközökre. Előrejelzésében elmondta: a mesterséges intelligencia térnyerése, a tech- és médiaóriások közötti fúziók, valamint a streaming átalakítja a hirdetés folyamatát és a háttérben működő ágazatot is.

Mindezen folyamatokra a Magyar Mezőgazdaság Kiadónak is reagálnia kell – vetette fel előadásában Práger Ádám. A Magyar Mezőgazdaság online üzletág-vezetője egy régi magyar népmesével, a Pirosmalac történetével világította meg szemléletesen azt, hogy az online kommunikáció hogyan alakult ki lapcsoportunknál.

A nehézségek végén – ahogy a mesében is – itt is happy enddel zárul a történet: mára 100 ezer havi látogatót, és 400 ezer oldalletöltést regisztrál a magyarmezogazdasag.hu.

Végezetül lapcsoportunk új kezdeményezéséről, az Adorján János díj megalapításáról számolt be lapunk főszerkesztője, Bárdos Edit. Mint elmondta: a díjat lapunk legjobb külső szerzői kapják az olvasók szavazatai alapján. Olyan szerzők, akik tudományos felkészültségben, modern, naprakész ismeretekben, hasznos információkban gazdag cikkeket adnak az olvasóknak. A díj fővédnöke a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ mindenkori főigazgatója. A jelenlegi főigazgató, Gyuricza Csaba gratulált a díj megalapításához, és kijelentette: fővédnökként mindent megtesz annak megismertetésére, és elismertetésére egyaránt.

MMG - Szőke Péter - az agrárszektor szereplőinek médiaköltési szokásairól

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kétségbeesett európai gazdák - Svájcban sem jobb

Az európai gazdák körében az átlagosnál magasabb az öngyilkossági arány. Bár erről hivatalosan csak francia és svájci adatok állnak rendelkezésre, a helyzet valószínűleg a többi európai országban sem jobb - erre hívja fel a figyelmet az agrarheute.de német agrárhírportál cikke.

Made in Italy – hamisítva

Az olasz élelmiszereket egyre gyakrabban hamisítják és utánozzák az egész világon. A legnépszerűbbek a sajt, a kolbász és az olívaolaj. A hamisítás oka főleg a kereskedelmi konfliktusokhoz vezethető vissza.

Milyen lesz a KAP?

A tagállamok többletbefizetéseivel, vagy más szakpolitikákra szánt pénzek visszafordításával lehetne megakadályozni, hogy a Közös Agrárpolitika (KAP) forrásai csökkenjenek – véli Kis Miklós. Az Agrárminisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkára szerint az új Európai Bizottság, és az új Európai Parlament összetételén múlnak majd a részletek.

Rendhagyó agráróra fiataloknak

Mezőgazdasági érdekességekről tartott rendhagyó tanórát lapunk a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Bolyai János Műszaki Szakgimnáziumában. A pénzügyi ismeretek óra keretében a hangsúly a modern agráriumon volt.

Nyáron indul a bor.hu

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szakmai szervezetekkel együttműködve idén márciusban létrehozta a magyar bor új márkakoncepcióját. Az egységes, „Magyar bor - Személyesen” üzenetrendszert és a nyáron induló bor.hu egységes borászati webportált az MTÜ országos előadássorozat keretében személyesen népszerűsíti a szakma körében, amelynek első állomása Budapesten volt.

Saját paradicsom a teraszon – lépésről lépésre

Paradicsomot termeszteni nem olyan nehéz, mint amilyen nehéznek gondoljuk. Nézzük meg, hogyan lehet természetes anyagokat használva, ízletes paradicsomot házilag termeszteni, akár az erkélyen vagy a teraszon is.

Robottraktor Japánból - videó

A G20 szervezetben részt vevő országok mezőgazdasági miniszterei számára mutatott be egy robottraktort a múlt héten a japán Iseki cég. A munkagép nem igényel üzemeltetőt, és megfelelően reagál az akadályokra.

A vállalkozások több mint negyede mezőgazdasági cég

A magyarországi vállalkozások 27 százaléka a mezőgazdaságban tevékenykedett 2018-ban - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) regisztrált gazdasági szervezeteket összegző adataiból.

Magyarország hozzájárul a fejlődő országok élelmezésbiztonságának megteremtéséhez

A családi gazdaságok erősítése, az élelmezésbiztonság és a táplálkozás kérdései, valamint a klímaváltozás problémaköre is napirendre került az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Világszervezete (FAO), valamint az Agrárminisztérium közös konferenciáján.

Összeírják az egyéni gazdaságokat

Mezőgazdasági adatgyűjtés kezdődött szerdán; a felmérés, amely június 15-ig tart, az ország 484 települését érinti, az akció célja az agráriumban jelentős szerepet betöltő egyéni gazdaságok gazdasági tevékenységének, szerkezeti sajátosságainak feltárása - közölte a KSH szerdán az MTI-vel.