Back to top

30 millió európai iskolás kapott egészséges élelmiszereket

Mintegy 30 millió gyerek kapott gyümölcsöt, zöldséget és tejet a 2016–2017-es tanévben egy uniós iskolaétkeztetési program keretében Európa-szerte - derült ki az Európai Bizottság múlt hét csütörtökön ismertetett jelentéséből.

A friss értékelés szerint tavaly 79 ezer európai iskolában több mint 12 millió gyerek vett részt az uniós iskolagyümölcs- és iskolazöldség-programban, mintegy 18 millió pedig az iskolatej-programban.

Mint írták, nagyjából 74 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt, illetve 285 ezer tonna tejterméket osztottak ki, elsősorban 6 és 10 év közötti iskolások részére.

"Az európai mezőgazdasági termelők kiváló minőségű, biztonságos és egészséges élelmiszereket bocsátanak rendelkezésünkre, a program pedig lehetőséget nyújt arra, hogy ezen termékeket legfiatalabb polgáraink is élvezhessék, és már ifjú korukban ismereteket szerezzenek arról, honnan kerülnek asztalunkra az élelmiszerek" - közölte Phil Hogan uniós mezőgazdasági biztos.

Hozzátette, a program 250 millió euróból fog gazdálkodni a 2018–2019-es tanévben, ebből 150 milliót gyümölcsökre és zöldségekre, 100 milliót pedig tejre és egyéb tejtermékekre különítenek el.

Magyarország több mint 3,7 millió eurót kap az iskolagyümölcs- és az iskolazöldség-programra, illetve közel 2 millió eurót az iskolatej-programra a szeptemberben kezdődő tanévben.
Forrás: 
MTI-Eco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Színes őszi immunerősítők

Elődeink a gyógyuláshoz, szépüléshez vagy éppen a főzéshez is gyakran hívták segítségül a természet gazdag kincsestárát, ami máig kíméletes és olcsó megoldás. Az őszi, színesedő erdőben tett kiránduláskor is sokféle immunerősítő termésre bukkanhatunk.

A svájci csokoládégyárnak is bevételkiesést okozott a pandémia

A koronavírus-járvány 2020-ban rányomta a bélyegét Lindt & Sprüngli csokoládémanufaktúra eladásaira. A tavalyi év első felében több mint 6%-os csökkenés történt az értékesítésben, melyhez az utazási és egyéb járványügyi korlátozások nagymértékben hozzájárultak.

Egy ágyban az ellenséggel - Miért háziasítottuk a farkast?

Abból a perspektívából nézve, hogy az ember miért éppen olyan állatot háziasított először, ami drága, nehezen hozzáférhető húst eszik, rejtély. A háziasítás megtörténte után, az ember a kutya őseit, vagyis a farkast, mint potenciális vetélytársat, kiirtotta környezetéből. Ezért a farkasoknak a zord, viszontagságos időjárású hegyekbe kellett visszahúzódniuk.

Földimogyoró – hazai nemesítésből

A földimogyoró termesztése új korszakot nyithat a hazai mezőgazdaságban. Homokos területeken már sikerrel vizsgázott a növény, 2 tonnás hektáronkénti terméssel számolnak a zákányszéki gazdák. A Balla Zoltán által nemesített földimogyorók 2021-ben államilag elismert fajtává válhatnak.

Az e-tejkereskedelem trónjára tör az Arla Európában

Az Arla célja, hogy a tejágazat e-kereskedelmi vezetője legyen Európában. Terveik szerint a következő öt évben megdupláznák eladásaikat az online platformon keresztül, mely 600 millió eurót jelentene. Dániában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Belgiumban, Luxemburgban és Hollandiában 9700 tejtermelő közös tulajdonosa az Arla-nak.

Maszkok milliárdjai az óceánokban

Tavaly összesen 52 milliárd polipropilén eldobható maszkot gyártottak a világon. Becslések szerint ebből 1,56 milliárd arcmaszk már az óceánokat szennyezi.

Gigantikus naperőmű épül Spanyolországban

A legnagyobb spanyol áramszolgáltató vállalat, az Iberdrola és a francia élelmiszeripari óriás, a Danone együttműködésének nyomán épülhet meg Európa legnagyobb naperőműve.

Akadozik a zöldségellátás

Az elmúlt hetekben Spanyolországnak rendkívüli téli időjárással kellett megküzdenie. A viharos időjárás szokatlan hideget hozott magával és sok hó esett az ország egyes területein. Ez több zöldségféle termesztését is megakadályozta, amelyekből most Európa-szerte hiány alakult ki.

Vissza a 90-es évekbe, avagy a Burger King logót vált

A Burger King nagy változtatásra szánta el magát, miszerint 20 éve először megváltoztatja eddigi logójának design-ját. A gyorsétteremlánc a twitteren tette közzé először a képet új logójáról, mely szinte teljesen megegyezik azzal, amit az 1990-es években használtak.

Az uniós polgárok kedvezőbben ítélik meg a közös agrárpolitikát

Az Európai Bizottság átlagosan kétévente méri fel, hogy az uniós állampolgárok miként ítélik meg az Európai Unió mezőgazdaságát, a vidéki térségek alakulását, valamint a Közös Agrárpolitikát (KAP). A 2020-as felmérés közelmúltban publikált eredményei alapján az európai polgárok és a magyar lakosság is – az elmúlt évekhez képest – összességében kedvezőbben vélekednek a gazdálkodókról és a KAP-ról egyaránt.