Back to top

Egészségtelen élelmiszerek: milyen reklámokat lát a gyerek?

Az Egészségügyi Világszervezet legutóbbi jelentése szerint a jelenlegi szabályozások, melyek korlátok közé szoríthatnák, hogyan lehet egészségtelen ételeket reklámozni, teljes mértékben hatástalanok.

Az Egészségügyi Világszervezet (World Health Organization, WHO) a liverpooli egyetemmel együttműködve készítette el a tanulmányt.

Ebben rávilágítanak, hogy a gyerekek számára is elérhető reklámokban még mindig nagy arányban találni olyanokat, melyek magas zsír-, só- vagy cukortartalmú élelmiszereket promótálnak.

A WHO véleménye szerint ezek a reklámok nem csak a gyerekek egészségére lehetnek negatív hatással, de a gyermekvédelem, sőt az alapvető emberi jogok tekintetében is sérülhetnek a jogaik.

Az európai régió 53 országának mindössze felében létezik olyan szabályozás, mely korlátozza ebben a tekintetben a reklámpiacot. Néhány országban bizonyos médiumokban, vagy adott idősávokban tilos a fent említett egészségtelen élelmiszerek reklámozása. Ám a legtöbb országban semmilyen törvényi szabályozás nem létezik.

Van jobb megoldás

A tanulmány a kritika mellett ajánlásokat is megfogalmaz. Részletesen kitér a megváltozott médiafogyasztásai szokásokra, felhívja a figyelmet a hagyományos médiacsatornák mellett a digitális média, a csomagolás, mint marketingeszköz, illetve a szponzorációs akciók regulázására is.

Ám a legfontosabb megállapítása, hogy nem a média működését kéne elsősorban szabályozni, hanem az egészségtelen élelmiszerek reklámozását kellene hatékonyabban korlátozni.
Forrás: 
esmmagazine.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Lengyelország, a ribizli nagyhatalom

A legnagyobb ribizli termelő az Európai Unióban Lengyelország, a világon pedig a dobogó második fokán áll, egyedül Oroszország előzi meg.

Egyre drágább a kávé, miközben csökken az ára

Krízisben a világ kávéipara: a brazíliai túltermelésnek köszönhetően májusban tízéves mélypontra estek a termelői árak, miközben egyre több pénzt kell adni egy csésze feketéért.

Az aranyat érő tejsavó

A tejsavó a túrókészítés, sajtgyártás mellékterméke. De ennél sokkal komolyabb szerepet is szánhatunk neki, ugyanis nagyon sokoldalú és az egészségünkre nézve aranyat ér.

Ezért nem szabad kidobni a sárgarépa zöldjét!

A sárgarépa zöldje kesernyés ízű, ezért sokan kidobják. Kár érte, mert rendkívül jó hatással van az egészségünkre. Sokkal gazdagabb vitaminokban és ásványi anyagokban, mint maga a répa.

Változások az állategészségügyi bizonyítványmintákban

Módosultak az állategészségügyi bizonyítványminták, és az egyes patás állatok és a friss hús Európai Unióba történő behozatalára engedéllyel rendelkező harmadik országok jegyzékei.

Az uniós élelmiszerek döntően növényvédőszer-mentesek

Megjelent az Európai Unió 2017-es éves jelentése a növényvédőszer-maradékokról. A vizsgálatok alapján a minták 95,9 százaléka növényvédőszer-mentesnek vagy a szabályozási határérték alatti tartalmúnak bizonyult.

Itt a grillszezon, a Nébih a debreceniket vizsgálata

A grillszezon kedvelt termékeit, debreceni húskészítményeket vizsgált a Szupermenta programban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). Élelmiszerbiztonsági szempontból a 20 különböző termék mindegyike megfelelt, minőségi, illetve jelölési hibák miatt azonban 18 esetben kellett figyelmeztetni az előállítókat.

Laborhús után itt a labortej

A tejből származó fehérjékből készült termékek éves kereskedelme több millió dollárra rúg. Mi lenne, ha ezeket a termékeket tehenek nélkül is elő lehetne állítani?

Kamilla, bodza, csalán – Gyűjtésre fel!

Magyarországon a legfontosabb gyűjtött gyógynövények közé tartozik a kamilla, a bodza, a csalán, a vadgesztenye, a cickafark, a hársvirág és a csipkebogyó – derül ki a Nemzeti Agrárkutatási Innovációs Központ (NAIK) az Agrárgazdasági Kutatóintézet (AKI) gyógynövényfelvásárlási statisztikájából.

Bock: élelmiszeriparba is fektet a borász

Élelmiszeripari jellegű beruházásokat hajt végre a villányi Bock Borászat Kft. amely 1,6 milliárd forintot költ erre 2020 végéig. Egyebek között prémium minőségű borok, szőlőlé, valamint hidegen szárított gyümölcstermékek piacra hozatala a cél.