A Schiphol vezetése kapacitáshiány miatt évi 500 ezer föl- és leszállást engedélyez, emiatt a légitársaságok inkább az utasforgalomra használják a repülőteret. Bár az idei év első tíz hónapjában 10 százalékkal kevesebb vágottvirágot szállító repülőgép landolt itt, a szállított mennyiség csak 6 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
A Schiphol tejes forgalmi kapacitásának csupán a 3,5 százalékát teszi ki a teherforgalom. Ennek egyharmada vágott virág, míg a többi főleg híradástechnikai árucikk, gépalkatrész, illetve friss élelmiszer. 2018 volt az első év, amikor ez a kapacitás kevésnek bizonyult.
A légiszállítmányozók ezért inkább Maastricht, Liège, Frankfurt, Brüsszel vagy Luxembourg repülőtereit választják,
onnan pedig kamionokkal szállítják a virágot az árverésekre. Ez nagy időveszteséget és pluszköltséget jelent.
Bár az úgynevezett „belly cargo” gépek száma, amelyek az utasszállítók raktereiben szállítják az árut, jelentősen nő, Coen Meijeraan, a Royal FloraHollad virágárverés szóvivője szerint
az észak-afrikai országok felé, ahonnan a vágottvirágok jelentős része származik, nem közlekedik elegendő utasszállító gép.
Véleménye szerint a Schiphol továbbra is stratégiai fontosságú légikikötő a holland dísznövény-kereskedelem szempontjából. Ha a légi-teherforgalom más repülőterekre terelődik, akkor az komoly veszteségek okoz a holland dísznövény-forgalmazóknak. Ezért lobbiznak a holland kormánynál, hogy életbe léptesse azt a rendeletet, ami lehetőséget ad arra, hogy az egyes járatokra fenntartott kihasználatlan időrések egy részét a teherszállító járatok használhassák föl.


