Back to top

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a Cabernet savuignon, a rosé cuvée és a Merlot.

Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással.

Az eredmények azt mutatják, hogy a facebookozó magyarok egyharmada hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehér borokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörös bor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehér bor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.

A megkérdezettek társaságban leginkább a Cabernet savuignon (16,2%), a rosé cuvée (15,6%) és a Merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a Kékfrankost, a Bikavért és az Olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.

Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy

a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.

Az országos kutatás 2018. november végén zajlott 754 válaszadó részvételével, melyből 52,3% férfi, 47,7% nő volt. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 33,8% megyei jogú város, 30,9% vidéki város, 22,1% kistelepülés, 13,2% Budapest.

Forrás: 
salt

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A kínai borok már a spájzban vannak

Érdemes odafigyelni az ázsiai országra borok tekintetében is. A szőlőtermő területeik rohamosan nőnek, egyre jobb minőségű nedűket készítenek, a komolyabb borászatok Európából szerződtetnek szakembert.

Vince-nap Reziben

A beavatottak szerint a borászoknak 17 javasolt ünnepük van az évben, ebből a legelső Szent Vince-napja. Ilyenkor a gazdák izgatottan várják, a külső jelekből milyen időjárásra következtethetnek: ha megcsordul a Vince, tele lesz a pince.

Ismét BalatonBor bírálat!

Hamarosan kiderül, mely borászatok készíthetnek idén BalatonBort, illetve HegyBort! A BalatonBor az első termelői összefogásra épülő régiós bormárka Magyarországon, ezért joggal mondhatjuk, hogy „a Balaton Bora”.

Mire érdemes figyelni? - Források gazdálkodóknak

Az év elejétől számos új támogatási forma áll a mezőgazdasági termelők rendelkezésére, emellett újra elérhetővé válnak már ismert pályázati lehetőségek is.

Vince-napi borverseny Temerinben: megújulás a koronavírus árnyékában

A Temerini Kertbarátkör 1997-ben alakult, a következő év januárjában már megszervezték az első Vince-napi borfesztivált is. A kezdeti 23 résztvevőből az évek folyamán több száz lett.

Pincejárás Vince-napján

Január 22-e, azaz Vince-nap egy hagyományos jósló nap, amikor a levágott szőlővesszőből következtettek a szőlőtermés minőségére. “Ha fénylik Vince, megtelik a pince” tartották, azaz, ha Vince napján süt a nap, jó bortermés várható.

Több vodka készült tavaly

Oroszországban tavaly 1,9 százalékkal több vodka készült, mint egy évvel korábban.

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Tavaly novemberben tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése, átlagosan 27,2 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat az októberi 26,1 százalékos drágulás után.

Szokatlan alapanyagok

Bár a bor sokak szerint csak szőlőből készülhet, érdemes megkóstolni rendhagyóbb italokat is. Székely András készített már bort ananászból, cukkiniből, rebarbarából, fenyőhajtásból és a ganoderma gombával való ízesítés sem idegen tőle egy különleges zamat létrehozása érdekében.

Legek a borok világából

Egy felmérés szerint a portugálok fogyasztják a legtöbb bort az ország lakossághoz viszonyítva, nyolcmillió hektoliterrel megelőzve Franciaországot, és több mint kétszeresével a szomszédos Spanyolországot. A nagy mennyiségű borfogyasztás hátterében kulturális tényezők is szerepet játszhatnak, sok portugál mindennapi ivónak tartja magát, és étkezéskor rendszeresen fogyaszt bort.