Back to top

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a Cabernet savuignon, a rosé cuvée és a Merlot.

Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással.

Az eredmények azt mutatják, hogy a facebookozó magyarok egyharmada hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehér borokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörös bor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehér bor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.

A megkérdezettek társaságban leginkább a Cabernet savuignon (16,2%), a rosé cuvée (15,6%) és a Merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a Kékfrankost, a Bikavért és az Olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.

Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy

a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.

Az országos kutatás 2018. november végén zajlott 754 válaszadó részvételével, melyből 52,3% férfi, 47,7% nő volt. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 33,8% megyei jogú város, 30,9% vidéki város, 22,1% kistelepülés, 13,2% Budapest.

Forrás: 
salt

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kihirdették az első Interwine díj eredményeit

Az elmúlt év rávilágított arra, hogy mennyire fontos az online jelentét. Egy jól működő honlap, lehetőleg webshoppal, ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára – így van ez a borászatokkal is. A Hungarianwines.eu éppen ezért megszervezte az első Interwine díjat, a magyar borászatok és borkereskedések honlapjainak versenyét.

A francia kormány egymilliárd euróval segíti a fagykárt szenvedett gazdákat

Egymilliárd euróval segíti a francia kormány azokat a gazdálkodókat, akiket a leginkább sújtottak a tavaszi fagyok, az áprilisi, szokatlanul hideg időjárás.

Románia Délkelet-Európa borhatalma

A bukaresti VINARIUM Nemzetközi Borversenyre mintegy 1200 mintát várnak a világ minden tájáról május 27. és 30. között.

Oda a 2021-es termés? A fagy elképesztő károkat okozott szőlőültetvényekben

Franciaország egész területén aggasztóan nagy károkat okozott az ültetvényekben a zord időjárás. Jelenleg a francia gazdák megpróbálják felmérni az okozott károk költségeit, melyet a három egymást követő fagypont alatti éjszaka okozott. A jelek szerint a borász nagy része búcsút mondhat 2021-es szüretnek.

Egy magyar borászat Kínában

Bár Kínáról elsősorban nem a bor jut eszünkbe, de tény, hogy az utóbbi két évtizedben jelentős szereplővé vált a hatalmas ázsiai ország a világ borpiacán. Európán kívül már régóta Kína a magyar bor egyik legnagyobb vásárlója, ráadásul a kínai borigény évről évre meredeken növekszik.

Borvidékeink ütőere a borturizmus

Kiadónk elindította a szerdánként jelentkező MMG Gazdahang című podcast csatornáját, ahol az aktuális agrárhírek mellett egy stúdióbeszélgetés keretében izgalmas témával színesítjük az adást. Ehhez létrejött az MMG Direkt is, ahol videó formájában lehet megtekinteni a beszélgetést.

Magyar borok premierje a világ legismertebb borászati szaklapjában

A Decanter májusi számának 36 oldalas speciális melléklete a magyar borokkal ismerteti meg a világ borfogyasztóit. A világ legismertebb borászati szaklapja az Egyesült Királyságban elérhető magyar borokat és az export szempontjából legjelentősebb magyarországi borvidékeket mutatja be világszerte Toronyi Zsuzsa (Wines of Hungary UK) szervezésében, az Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával.

Minden, amit Tokajról, a tokaji boról tudni kell

Április 9-én debütált a kétnyelvű TokajKalauz, mely immár negyedik kiadásával mutatja be a történelmi borvidék csodáit a legizgalmasabb pincéktől, a helyi gasztronómián, rendezvényeken és legszebb kirándulóhelyeken át a legjobb szálláshelyekig.

Termesszünk új fajtákat, vagy javítsuk a meglévőket?

A klímaváltozás szőlő- és borágazatra gyakorolt hatásáról rendezett beszélgetést a Mathias Corvinus Collegium Klímapolitikai Intézete Litkei Máté igazgató vezetésével. Magyarország az éghajlatváltozás szempontjából a sérülékenyebb országok közé tartozik, a mezőgazdaság egészének teljesítményében kulcskérdés a vízzel való gazdálkodás.

Kékfrankos, a Monarchia nagyágyúja

A Pécsi Borozó gasztronómiai és bormagazin első 2021-es tematikus bortesztjének főszereplői a Kékfrankosok voltak. Az első ötletként ez egy magyar megmérettetés lett volna, de grazi kollégájuk, Jakab Tamás felvette kapcsolatait burgenlandi szakemberekkel és a tesztre végül minden előzetes elvárást meghaladóan 112 bor érkezett be, 57 magyar, valamint 55 osztrák bor indult.