Back to top

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a Cabernet savuignon, a rosé cuvée és a Merlot.

Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással.

Az eredmények azt mutatják, hogy a facebookozó magyarok egyharmada hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehér borokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörös bor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehér bor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.

A megkérdezettek társaságban leginkább a Cabernet savuignon (16,2%), a rosé cuvée (15,6%) és a Merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a Kékfrankost, a Bikavért és az Olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.

Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy

a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.

Az országos kutatás 2018. november végén zajlott 754 válaszadó részvételével, melyből 52,3% férfi, 47,7% nő volt. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 33,8% megyei jogú város, 30,9% vidéki város, 22,1% kistelepülés, 13,2% Budapest.

Forrás: 
salt

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Felrobban a bio növényvédő szerek piaca – évi 21,3 százalékos növekedést jósolnak

A támogató szabályozás, az ökológiai élelmiszerek iránti fokozott fogyasztói igény és a következő generációs DNS-szekvenálás új növekedési lehetőségeket biztosít - 21,3 éves növekedési ráta várható.

A szőlő és a bor szerelme

Sok borászatot jellemeznek családi üzemként, ahol a família több tagja is dolgozik a szőlőművelésben, borkészítésben, értékesítésben, a Gál Szőlőbirtok és Pincészet pedig mintapéldája ennek, hiszen Gál Csaba, felesége, Dignisz Éva és két gyermekük együtt dolgoznak, és végeznek minden munkafolyamatot Szigetcsépen, a családi pincészetben.

Mi terem a szőlő alatt?

Ha mókásan akarnánk megválaszolni a kérdést, mit is találhatunk a szőlő alatt, mondhatnánk, hogy ott lehetnek a számunkra legfontosabbak: családunk, hűsölő háziállataink, autónk... Viccet félretéve, a szőlő közvetlen környezetéről, vagyis a tőkék alatti tér kihasználásáról szeretnék bővebben szólni.

„Az Év Pincészete Magyarországon 2019-ben” Günzer Tamás Pincészete

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége 2002-ben megalapította „Az Év Pincészete Magyarországon” kitüntető címet. Ebben az évben a díjat Günzer Tamás Pincészete nyerte el.

Indul a Gasztrohegy új évada!

Vége a nyárnak, így Badacsonyban az egész évben nyitvatartó helyek máris új programokon törik a fejüket. A tavaly indult Gasztrohegy sorozat hihetetetlen életet hozott az őszi és téli hétvégékbe, megteltek a szálláshelyek, csoportok látogatták végig a tematikus hétvégéken a vendéglátóhelyeket – a jó idő miatt sok esetben gyalog vágtak neki a hegynek.

Szekszárdi bor Szekszárdi Palackban

Közös gondolkodás eredményeként született meg néhány éve a Szekszárd Palack, ami a minőség és az elkötelezettség fokmérője lett a borvidéken. Az ebbe töltött borokat és az elmúlt évek tapasztalatait szeretnék megosztani a szekszárdi borászok október 22-én, egy budapesti sétálókóstolón.

Sajt és pezsgő Budafokon

Október 12-13-án a Törley Pezsgőmanufaktúra ad otthont a 7. Magyar Sajtmustrának. A hazai rendezvényen a legjobb hazai sajtok megvásárlása mellett az érdeklődők interaktív sajtkóstolón és swingpartin is részt vehetnek.

Instagram borászatoknak

Manapság több eszköz áll a cégek rendelkezésére, hogy harmadik fél bevonása nélkül, közvetlenül érjék el a vásárlóikat, mint valaha. A kihívást az jelenti, hogy megtaláljuk a hozzánk leginkább illő, számunkra leghatékonyabb eszközöket. Ebben a cikkben az Instagram funkcióit, lehetőségeit tekintjük át, ami az egyik leggyorsabban terjedő és kifejezetten addiktív közösségimédia-felület jelenleg.

A sajt és a bor harmóniája

A múlt évben írtam egy cikket, amiben sajnálkoztam azon, hogy nem figyel senki sem a magyar sajtokra. Milyen jó lenne, ha a hazai borászok észrevennék, hogy léteznek jó magyar sajtok. Azt a segítséget reméljük, hogy minőségi sajtokkal fűszerezik borkóstolóikat, mint ahogy minőségi magyar borokkal kínáljuk sajtjainkat.

Elkezdődött az Auchan hagyományos őszi borvására

Ősszel is külön borkatalógusból válogathatnak az Auchannál azok, akik a legkiválóbb, elismert magyar borokkal szeretnének felkészülni az ünnepi szezonra. Idén 50 díjnyertes különlegesség és 70 toplistás magyar bor is szerepel a kínálatban.