Nem csak kukorica és napraforgó vetésére alkalmas , hanem cukorrépát, őszi káposztarepcét, szóját is földbe lehet vele juttatni. Nem hidraulikusan, hanem kézzel kell a vetőkocsikat mozgatni a gerendelyen, ám néhány óra alatt a felesleges kocsik eltávolíthatók, s át lehet építeni az eszközt. Ráadásul mikrogranulátumot és műtrágyát is szórt egy menetben. A Tempo L már három éve ismert a piacon, s
Magyarországon 2017-ben rekordot állított fel, 502 hektárt vetett el Enyingen 24 óra alatt a 16 soros változat.
A gazdaságokba nagy számban adnak el 8 soros vetőgépeket, ebből is kirajzolódik, hogy egyre nő az igény a nagyobb gépeket iránt. Az talán nagy lépésnek tűnik, ha valaki bevállalja a 12 sorost, ám a nagyobb üzemekben egyre inkább ebbe az irányba haladnak. A 8 soros Tempo – a nagy munkasebességének köszönhetően – elvégzi azt a munkát, amit egy klasszikus 12 soros kukorica vetőgép. Ez pedig biztonságot ad a gazdának, mert meg tudja várni az optimális vetésidőt, ami fontos a plusz termés elérésében. A Tempo L 7 évvel ezelőtti megjelenésével lebontotta a korlátokat. Korábban óránként maximum 10 kilométeres sebességgel mentek a vetőgépek, ez a Tempo esetében 13-18 kilométert jelent.
A Tempo mellett a talajművelő gépeik is megjelentek a kiállításon, Így került egymás mellé két Carrier. Két irányba folyt a fejlesztésük. A klasszikust a kétezres évek elején mutatták be a nagyközönségnek, magágykészítésre, tarlóhántásra találták ki. A Carrier XL viszont 6-7 éves múltra tekint vissza, nagyobb tárcsalappal készül. Ennek olyan növények esetében van jelentősége, melyek nagy mennyiségű szármaradványt hagynak maguk után. Vannak olyan speciális kihívások, amelyek megkívánják a tárcsalevél szögének több fokozatban – 11-17 fok között – történő állítását. Ezzel lehet a talaj nedvességtartalmához, a tarló mennyiségéhez igazodni. Ez nagyban befolyásolja a munka minőségét.
Azon a területen, ahol a Carrier sebezhető, vagyis 10 tonnás kukorica után kell talajmunkát végezni, ott az XL látja el a feladatot. „Ismerve a hazai viszonyokat, minden gazdaságnak legalább ezzel a két tárcsával rendelkeznie kellene”– hangsúlyozta a szakember, hogy nincsen a piacon univerzális, minden körülmények között használható eszköz. A két Carrier nagyon jól kiegészíti egymást, 3-18 centiméter között minden mélységben lehet velük dolgozni.
A vetőgépek fejlesztése esetébe a Vaderstad az univerzális eszközök irányába halad. Ezt szolgálja a változtatható sortávolság. Ugyanakkor minden üzemnagyságot – és lóerő kategóriát – szeretnének kiszolgálni. Így kínálatukban szerepelnek négysoros, merevvázas eszközök a kisebb gazdaságoknak, s ott vannak a legnagyobb üzemek számára a 12-24 soros vetőgépek.
A talajművelő eszközöknél továbbra is a menetszámok csökkentése, a költséghatékonyág a cél. Eszközeik a legjobb anyagokból készülnek, s a jövőben is a forgatás nélküli talajművelés elkötelezettjei.