0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. szeptember 3.

Újraindul a sertéskampány

Az elmúlt években már növekedett a sertéshús-fogyasztás Magyarországon, amelyet idén a tavaszi sertéshús-kampány is tovább erősítene. A szakminisztérium, az AMC és a VHT közös programra ellensúlyozhatja az exportkiesést is.

A 2015-ös alig több mint 15 kilogrammról mára 17 kilogrammra nőtt az egy főre jutó sertéshús-fogyasztás Magyarországon, amely örvendetes fejlemény, ugyanakkor további fogyasztásösztönzésre van szükség – jelentette ki Feldman Zsolt csütörtökön Budapesten. Az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára erről a sertéshús-kampány induló sajtótájékoztatóján beszélt.

A szaktárca az Agrármarketing Centrummal (AMC) és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal (VHT) közösen indítja útjára a belföldi fogyasztásélénkítő kampányát. A program keretében nyomtatott és online sajtóban, valamint televíziókban és rádiókban igyekeznek népszerűsíteni a sertéshús fogyasztását.

Az idei tavaszi kampány szlogenje „Mi lesz ma a vacsora?”

Feldman Zsolt az eseményen elmondta: a sertéságazatnak kifejezetten kedvezőtlen volt a sertéspestis hatása, még akkor is, ha hazai házisertésben nem volt jelen a betegség. Az emiatt bevezetett exporttilalmak miatt ugyanakkor a hazai ágazat fontos, elsősorban távol-keleti piacoktól esett el. A kiesést a belső fogyasztás bővülése tudja ellensúlyozni.

Az eseményen elhangzott: a sertéshús jól beilleszthető a változatos és kiegyensúlyozott étrendbe, hiszen eszenciális zsírsavakban és vitaminokban gazdag táplálékról van szó.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu