Back to top

Nehézgép-szerelő kategória a 2019-es WorldSkills világbajnokságon

Augusztus 23. és 26. között 63 országból, több mint 1300 fiatal, 56 szakmában mérte össze a tudását Kazanban, Oroszországban a WoldSkills 2019-es világbajnokságon. A 4 napos eseményt összesen 200 000 fő látogató tekintette meg a helyszínen, a nyitó és záróceremóniát pedig élőben lehetett követni az interneten.

Fotó: SkillsHungary
Nehézgépszerelő kategóriában 15 ország indult, köztük a magyar lobogó alatt induló Apagyi Bence is. Az idei évben is nagyon szoros volt a verseny, a mezőny nagyon együtt volt ismét. Bence a 14. lett 662 ponttal, az első helyezetthez képest mindössze 8%-kal lemaradva.

A Nehézgép-szerelő versenyszám 6 modulból állt, melyeket egy külsős feladatíró álmodott meg és dolgozott ki a versenyszám szponzora által biztosított gépekre. Mindegyik feladat elvégzésére 3 óra állt rendelkezésre a versenyzőknek, a közben használt feladatlapok, műszaki leírások, gépdokumentációk és a pontozó bírókkal való kommunikáció nyelve angol volt.

„A” modul: A mellékelt angol nyelvű dokumentumok segítségével egy Caterpillar D5R 2XL dózeren kellett hidraulikus méréseket végezni a féknyomásra és kormányhidraulika nyomásra vonatkozóan, valamint a lánctalpas futómű részeit kellett lemérni.

„B” modul: A helyszínen lévő Caterpillar 426F2 kompakt rakodógépen a generált elektromos hibák felderítését és kijavítását követően elektromos méréseket kellett végrehajtani hordozható oszcilloszkóppal. A hibák indítás gátló jellegűek, valamint világításrendszerrel kapcsolatosak voltak.

„C” modul: Egy szétszerelt 4 hengeres Cummins ipari Diesel-motoron kellett kopottság- és méret vizsgálatokat végezni a helyszínen lévő speciális mérőműszerekkel. Meg kellett állapítani, hogy az egység össze szerelhető-e, majd a motor részleges összeszerelése után (dugattyúk befűzése, hengerfej felszerelése, szelepvezérlés összerakása és beállítása) be kellett állítani adott hengernél a szelephézagokat.

„D” modul: Egy Kamaz tehergépjármű, Daimler gyártmányú preparált hátsó hidjának differenciál művét kellett a versenyzőknek leírás nélkül összerakni és beállítani a gyári értékek figyelembe vételével, ezt követően a kúpkerék hajtás csapágy előfeszítését és foghézagát kellett megfelelően beállítani. A verseny bírók vizsgálták a ferde fogazású kerekek fogkapcsolódási mintázatát is.

„E” modul: Volvo EC55B gumihevederes mini kotrón a gép hidraulika rendszereinek mérésével fel kellett tárni bizonyos hibákat, majd ezeket a helyszínen lévő szerszámok segítségével kijavítani, hogy a hidraulika rendszer megfelelően működjön.

„F” modul: Volvo L20F homlokrakodó gépen a mellékelt ellenőrző lista alapján el kellett végezni a gép teljes nullrevízióját, majd a közben megtalált hibák és hiányosságok közül a megadottakat ki kellett javítani.

A verseny végeredménye végül az alábbiak szerint alakult:

  1. helyezett: Brazília
  2. helyezett: Canada
  3. helyezett: USA

Apagyi Bencét kérdeztük élményeiről, tapasztalatairól a versennyel kapcsolatosan:

A.B:

„Elsősorban köszönök mindent a felkészítőknek. Nagyon szuper volt minden még az ételek is pedig attól féltem, hogy nem fogok enni, mert nem fog ízleni, de szerencsére nagyon finom volt minden smiley

Most volt életem első repülése is, amit szintén nagyon élveztem is és szerencsére az ablak mellé szólt a jegyem így láttam a magasból a gyönyörű tájakat, melynek a jó időjárás is kedvezett. Úgy gondolom mi nehézgép-szerelők egy nagyon jó csapatba kerültünk nagyon kedvesek és segítőkészek voltak mind a versenyzők, mind a szakértők és a minket segítő személyzet is. Véleményem szerint nálunk rendben zajlott minden, csalásnak a legkisebb jelét se vettem észre. A versenytől azt a tapasztalatot vontam le, hogy még a szakmai angolt sokkal jobban át kell néznem, hiszen jövőre szeretnék menni az EuroSkillsre. Nem utolsó szempont a gép ismeret se, nagyon fontos felkészülni előre, a lehetséges feladatokra. Amikor már ismeri az ember a gépet meg a programját - és persze jól megy az angol is-, akkor sokkal könnyebb a dolga és a rendelkezésre álló idő alatt el tudja végezni a feladatot.

Terveim szerint szeretnék menni a 2020-as EuroSkillsre is, ezért most neki álok az angol tanulásának és szabadidőmbe szerelgetni, hogy amennyiben én leszek megint a szerencsés akkor nagyobb eséllyel induljak az éremért!”

Karagity István szervízmérnök (Bence felkészítője) szerint Bencének nagy esélye van a 2020-as EuroSkillsen, hiszen hatalmas versenytapasztalatot szerzett és van még egy éve felkészülni a további feladatokra.

A jövő ében ismét várjuk a lelkes fiatalok jelentkezését a nehézgép-szerelő kategóriában történő megmérettetésre, akik közül kerül majd kiválasztása az a személy, aki képviselheti hazánkat a 2020-ban Graz-ban kerül megrendezésre az Euroskills Bajnokságon és ahol ismét szurkolhatunk a nehézgép-szerelő versenyszám magyar indulójának.

Fotó: SkillsHungary

Köszönjük a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának az egész éves kitartó szervezőmunkájukat és támogatásukat, valamint, hogy a helyszínen lévő munkatársaik (Csejtei Dorottya, Weiszenburger Dóra, Csiszár Zsófia, Seress Klaudia) minden másodpercben küzdöttek a magyar csapatért. Köszönjük a versenyzőket koordináló Team Leader csapatnak (Baky Dániel, Szalai Dániel és a Szalai Tamás), hogy végig a versenyzők mellett voltak és elhárítottak minden jó szereplést nehezítő akadályt.

Köszönjük az Axiál Kft-nek és a Karagity Istvánnak a felkészítést és, hogy végig Bence mellett volt és segítette munkáját.

Ezúton gratulálunk a teljes magyar csapatnak és az elért fantasztikus eredményeiknek és érmeiknek.

MEGFOSZ- Dr. Medina Viktor és Viczián Ágnes

Forrás: 
MEGFOSZ

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Magyar lovasok a vb felé félúton

Legutóbbi számunkban bemutatkozott a munkalovaglás mint sportág, és hazai képviselője, a Working Equitation Magyarország Egyesület. Bár fiatal a sportág és alig négyéves múlttal rendelkezik hazánkban, máris két versenyzőjének sikerült kiemelkedő teljesítményt nyújtva akkreditációt szereznie az idén júliusban rendezendő franciaországi világbajnokságra.

Formatervezési díjat kapott a Steyr Terrus CVT

A nagy presztízsű RedDot formatervezési díjjal ismerték el a Steyr Terrus CVT traktor dizájnját. A zsűri értékelése szerint 2022 legelegánsabb traktorának formaterve hozzájárul a nagy teherbírású munkagép képességeihez, kényelméhez és hatékonyságához. A Steyr Terrus CVT 2015-ben jelent meg a gyártó kínálatában, mint az osztrák vállalat „zászlóstraktora”.

Aktuálisabb, mint valaha - tankolási rendszerek a Bábolnai Gazdanapokon

Aratás közben nem járkálhat el tankolni a kombájn – ezzel minden gazdálkodó tisztában van. A hatósági áras, korlátozottan hozzáférhető üzemanyag komoly kihívás elé állíthatja a mezőgazdaságot, aki pedig nem szeretne emiatt hátrányba kerülni, az tárolókapacitást fejleszt. A 35. Bábolnai Gazdanapokon szeptember 8-10. között erre is találhat megoldást.

Öreg traktorok ha találkoznak...

Bár dologidő van, egy napra szüneteltetjük a munkát, elvégre traktoros találkozó ritkán van – hangzott el Csáfordon, ahol több év kihagyást követően végre meg tudták tartani a veterán mezőgazdasági járművek tizedik „összejövetelét”.

Kiből lehet sajtbíra?

Sem a dohányosok, sem pedig a rendszeres ivók nem alkalmasak a sajtok bírálatára, mivel ízlesésük és szaglásuk nagy valószínűséggel nem tökéletes. Ez a két legfontosabb képesség a feladat ellátásához, de a június végén avatott 37 új magyar sajtbíra többsége agrár-, illetve élelmiszeripari végzettségű – mondta el Hegedűs Imre, a Magyar Sajtkészítők Egyesületének elnöke.

Erősödik a KITE szerbiai integrációja

Június közepén felavatták az Újvidék melletti Csenejen a KITE d.o.o központját. Az avatáson részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Nedimovič Branislav szerb mezőgazdasági miniszter és Pásztor István, a Vajdasági Parlament elnöke is. A vendégeket Guba Sándor, a nádudvari KITE Zrt. elnöke és Szabó Levente vezérigazgató köszöntötték.

A meleg miatt több a mezőgazdaságot érintő tűz

Idén eddig már 10493 tűz keletkezett a szabadban, csaknem kétszer annyi, mint tavaly ilyenkor. A leégett terület nagysága 331 négyzetkilométert tesz ki, ami majdnem tízszerese a 2021-ben leégett terület nagyságának. Csak júniusban 971 szabadtéri tűz keletkezett, ami tavaly júniushoz képest 9 százalékos emelkedést jelent.

Két tulajdonos, négy kultúra

A balástyai Hegedűs fivérek termesztik hazánkban a legtöbb frisspiaci fejes salátát. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a megtermelt mennyiség csaknem a tízszeresére nőtt a kertészet bő egy évtizede alatt. A fő kultúrát jól kiegészíti a karalábé és a kápia, és egyre több lehetőséget látnak a gumós édesköményben is.

Az adatelemzés akár életmentő is lehet a versenylovaknak

A versenylovak esetében a legtöbb sérülés nem egy nap alatt alakul ki, eltekintve azoktól a ritka kivételektől, amikor valamilyen baleset (például kerítésnek fut a ló) miatt sérülnek meg. A tréningek során fellépő terhelés hosszú időn át terheli a csontozatot, mire látható eredménye lesz.

Légi felderítés és növényvédelem: talán még idén felszállhatnak a kijuttató drónok

Erős szélben és változó légmozgás mellett is jól teljesítenek a mezőgazdasági monitoring drónok, növényvédelemre azonban ilyen időjárási viszonyok között nem ajánlott a használatuk. A dróntechnológiával, a jogszabályokkal és a biztonságos üzemeltetéssel foglalkozik a MyActionCam Kft. és Magyar Mezőgazdaság Kft. közös rendezvénysorozata.