Back to top

Nehézgép-szerelő kategória a 2019-es WorldSkills világbajnokságon

Augusztus 23. és 26. között 63 országból, több mint 1300 fiatal, 56 szakmában mérte össze a tudását Kazanban, Oroszországban a WoldSkills 2019-es világbajnokságon. A 4 napos eseményt összesen 200 000 fő látogató tekintette meg a helyszínen, a nyitó és záróceremóniát pedig élőben lehetett követni az interneten.

Fotó: SkillsHungary
Nehézgépszerelő kategóriában 15 ország indult, köztük a magyar lobogó alatt induló Apagyi Bence is. Az idei évben is nagyon szoros volt a verseny, a mezőny nagyon együtt volt ismét. Bence a 14. lett 662 ponttal, az első helyezetthez képest mindössze 8%-kal lemaradva.

A Nehézgép-szerelő versenyszám 6 modulból állt, melyeket egy külsős feladatíró álmodott meg és dolgozott ki a versenyszám szponzora által biztosított gépekre. Mindegyik feladat elvégzésére 3 óra állt rendelkezésre a versenyzőknek, a közben használt feladatlapok, műszaki leírások, gépdokumentációk és a pontozó bírókkal való kommunikáció nyelve angol volt.

„A” modul: A mellékelt angol nyelvű dokumentumok segítségével egy Caterpillar D5R 2XL dózeren kellett hidraulikus méréseket végezni a féknyomásra és kormányhidraulika nyomásra vonatkozóan, valamint a lánctalpas futómű részeit kellett lemérni.

„B” modul: A helyszínen lévő Caterpillar 426F2 kompakt rakodógépen a generált elektromos hibák felderítését és kijavítását követően elektromos méréseket kellett végrehajtani hordozható oszcilloszkóppal. A hibák indítás gátló jellegűek, valamint világításrendszerrel kapcsolatosak voltak.

„C” modul: Egy szétszerelt 4 hengeres Cummins ipari Diesel-motoron kellett kopottság- és méret vizsgálatokat végezni a helyszínen lévő speciális mérőműszerekkel. Meg kellett állapítani, hogy az egység össze szerelhető-e, majd a motor részleges összeszerelése után (dugattyúk befűzése, hengerfej felszerelése, szelepvezérlés összerakása és beállítása) be kellett állítani adott hengernél a szelephézagokat.

„D” modul: Egy Kamaz tehergépjármű, Daimler gyártmányú preparált hátsó hidjának differenciál művét kellett a versenyzőknek leírás nélkül összerakni és beállítani a gyári értékek figyelembe vételével, ezt követően a kúpkerék hajtás csapágy előfeszítését és foghézagát kellett megfelelően beállítani. A verseny bírók vizsgálták a ferde fogazású kerekek fogkapcsolódási mintázatát is.

„E” modul: Volvo EC55B gumihevederes mini kotrón a gép hidraulika rendszereinek mérésével fel kellett tárni bizonyos hibákat, majd ezeket a helyszínen lévő szerszámok segítségével kijavítani, hogy a hidraulika rendszer megfelelően működjön.

„F” modul: Volvo L20F homlokrakodó gépen a mellékelt ellenőrző lista alapján el kellett végezni a gép teljes nullrevízióját, majd a közben megtalált hibák és hiányosságok közül a megadottakat ki kellett javítani.

A verseny végeredménye végül az alábbiak szerint alakult:

  1. helyezett: Brazília
  2. helyezett: Canada
  3. helyezett: USA

Apagyi Bencét kérdeztük élményeiről, tapasztalatairól a versennyel kapcsolatosan:

A.B:

„Elsősorban köszönök mindent a felkészítőknek. Nagyon szuper volt minden még az ételek is pedig attól féltem, hogy nem fogok enni, mert nem fog ízleni, de szerencsére nagyon finom volt minden smiley

Most volt életem első repülése is, amit szintén nagyon élveztem is és szerencsére az ablak mellé szólt a jegyem így láttam a magasból a gyönyörű tájakat, melynek a jó időjárás is kedvezett. Úgy gondolom mi nehézgép-szerelők egy nagyon jó csapatba kerültünk nagyon kedvesek és segítőkészek voltak mind a versenyzők, mind a szakértők és a minket segítő személyzet is. Véleményem szerint nálunk rendben zajlott minden, csalásnak a legkisebb jelét se vettem észre. A versenytől azt a tapasztalatot vontam le, hogy még a szakmai angolt sokkal jobban át kell néznem, hiszen jövőre szeretnék menni az EuroSkillsre. Nem utolsó szempont a gép ismeret se, nagyon fontos felkészülni előre, a lehetséges feladatokra. Amikor már ismeri az ember a gépet meg a programját - és persze jól megy az angol is-, akkor sokkal könnyebb a dolga és a rendelkezésre álló idő alatt el tudja végezni a feladatot.

Terveim szerint szeretnék menni a 2020-as EuroSkillsre is, ezért most neki álok az angol tanulásának és szabadidőmbe szerelgetni, hogy amennyiben én leszek megint a szerencsés akkor nagyobb eséllyel induljak az éremért!”

Karagity István szervízmérnök (Bence felkészítője) szerint Bencének nagy esélye van a 2020-as EuroSkillsen, hiszen hatalmas versenytapasztalatot szerzett és van még egy éve felkészülni a további feladatokra.

A jövő ében ismét várjuk a lelkes fiatalok jelentkezését a nehézgép-szerelő kategóriában történő megmérettetésre, akik közül kerül majd kiválasztása az a személy, aki képviselheti hazánkat a 2020-ban Graz-ban kerül megrendezésre az Euroskills Bajnokságon és ahol ismét szurkolhatunk a nehézgép-szerelő versenyszám magyar indulójának.

Fotó: SkillsHungary

Köszönjük a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának az egész éves kitartó szervezőmunkájukat és támogatásukat, valamint, hogy a helyszínen lévő munkatársaik (Csejtei Dorottya, Weiszenburger Dóra, Csiszár Zsófia, Seress Klaudia) minden másodpercben küzdöttek a magyar csapatért. Köszönjük a versenyzőket koordináló Team Leader csapatnak (Baky Dániel, Szalai Dániel és a Szalai Tamás), hogy végig a versenyzők mellett voltak és elhárítottak minden jó szereplést nehezítő akadályt.

Köszönjük az Axiál Kft-nek és a Karagity Istvánnak a felkészítést és, hogy végig Bence mellett volt és segítette munkáját.

Ezúton gratulálunk a teljes magyar csapatnak és az elért fantasztikus eredményeiknek és érmeiknek.

MEGFOSZ- Dr. Medina Viktor és Viczián Ágnes

Forrás: 
MEGFOSZ

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Együttműködő európai permetezőgyártók

A Mazzotti permetezőgépgyár 2017 óta a John Deere-hez tartozik, de továbbra is gyárt vontatott és önjáró permetezőket saját márkanév alatt, illetve a Kvernelanddal kooperációban.

Álljt parancsoltak a mezőgépeken pózoló lájkvadászoknak

Az elmúlt hetekben sorra jelentek meg az egyik népszerű közösségi platformon az olyan videók, melyekben ír fiatalok mutatnak be veszélyes "műsorszámokat" mezőgazdasági gépeken. Az ország gazdaszövetsége közleményben adott hangot felháborodásának.

Továbbra is biztonságos és folyamatos a termelés a törökszentmiklósi CLAAS gyárban

Az ország legnagyobb mezőgazdasági gépek gyártásával és fejlesztésével foglalkozó vállalata, a CLAAS Hungária Kft. bejelentette, hogy továbbra is folyamatos a termelés a törökszentmiklósi gyárban. A cég a járványhelyzet miatt áprilisban 3 hétre leállt, de a szakszerű és gyors intézkedések révén április 20-án a termelés ismét újraindulhatott, biztosítva ezzel a régióban a munkahelyek megőrzését.

Enyhítések mellett döntött a KITE Zrt.

A KITE Zrt. vezetősége Magyarország Kormányának hatályos intézkedéseit, az országos járványügyi helyzetet, az elmúlt hetek országos sajtóban kommunikált járványügyi tendenciáját és a csökkenő esetszámokat figyelembe véve a KITE Zrt. veszélyhelyzetben történő működésére vonatkozóan az enyhítések mellett döntött. Ezen döntések leginkább a vásárló partnereikkel való közvetlen kapcsolattartást érintik.

Gyommagzúzó kombájnokra

A gabonabetakarító arató-cséplő gépek rostamaradékával, a pelyvával és a szalmával együtt a gépekből kikerülő gyommagvak és a lehullott gabonaszemek árvakelést eredményeznek a tarlón, ami csökkenti a talaj vízkészletét, és megnehezítik a tarlóművelést.

A gazdák készülnek a Farmer Expóra

A szervezők idén növekvő kiállítói létszám mellett a tavalyihoz hasonló látogatottságra számítanak Debrecenben, a 2020. augusztus 18-21. közötti Farmer Expo-n

Jó évet zárt a Michelin gumikonszern

A világ legnagyobb gumiabroncsgyártója, a Michelin 9,6 százalékkal növelte tavaly az árbevételét, elérte a 24,135 milliárd eurót.

Útmutató lóápolóknak - „Az Úr legyen velem, ha ezek közül bármit is elfelejtek”

Kay Neatham, Marcus Ehning vezető lóápolója leckét ad arról, hogyan kell az égiektől segítséget kérni, amikor versenyre utazunk, ott vagyunk, vagy hazaindulunk.

"Nagy dolgok jönnek"

Előrukkolt a piacon kapható legnagyobb kombájnnal a John Deere, tíz évig fejlesztették, a vezetőfülkében masszázsfotel van, a cséplőképessége pedig 100 tonna óránként.

Steyr traktorok az agrárszakképzésnek

Az Agrárminisztérium fenntartásában működő 15 szakiskola, valamint az agrárszakképző központok 9 tagintézménye 24 erőgépet szerezhet be a szaktárca támogatásával. A nyílt közbeszerzési eljárást a Magtár Termeltető és Kereskedelmi Kft. nyerte el, a cég 24 darab korszerű, a mai technológiai követelményeknek megfelelő Steyr 4085 Kompakt HiLo típusú traktort szállít a jövő agrárgenerációját képző szakiskoláknak.