Back to top

Az Agrármarketing Centrumhoz kerül a közösségi bormarketing

Szétválasztják a közösségi bormarketinggel és a klasszikus borturizmussal kapcsolatos feladatokat.

A Magyar Közlöny 216. számában megjelent a 1795/2019. (XII. 23.) Korm. határozat a közösségi bormarketing agrárpolitikáért felelős miniszter részére történő átadásával járó feladatokról.

Fotó: viniczai

A határozat értelmében a kormány elrendeli 150 millió forint beépülő jelleggel történő átcsoportosítását a Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvényben a Turisztikai fejlesztési célelőirányzat jogcímcsoport terhére, az Agrármarketing célelőirányzat jogcímcsoport javára.

A kormány továbbá felhívja a miniszterelnök kabinetfőnökét és az agrárminisztert, hogy gondoskodjanak a közösségi bormarketing feladat átadásával kapcsolatban a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (MTÜ) és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (AMC) közötti átadás-átvételi megállapodás megkötéséről.

A turizmus.com információi szerint a borturizmussal kapcsolatos feladatok továbbra is a Magyar Turisztikai Ügynökség hatáskörébe tartoznak, azaz szétválasztásra került a közösségi bormarketing (AMC) és a klasszikus borturisztikai feladatok (MTÜ).

Forrás: 
turizmus.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Palackozott idő ajándékba

A HOLDVÖLGY fennállása óta konzekvensen, 2006 óta minden évben megalkotja legmagasabb beltartalmi értékű 6 puttonyos aszúborait Culture néven. Az első osztályú mádi történelmi dűlők és az őshonos Furmint szőlőfajta lehetővé teszik, hogy szakszerű szőlészeti munkával Tokaj nagy hagyománya előtt minden évben tisztelegjünk, és így a jövőnek alkossanak.

Magyar borászati bemutatót tartottak Varsóban

Magyar borászati bemutatót tartottak szerdán Varsóban, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) rendezvényén a legutóbbi országos borversenyen díjazott huszonhat pincészet mutatkozott be a lengyel üzleti partnerek előtt.

Szeretnék, ha Lenny Kravitz is megkóstolná a balatoni borokat

Az amerikai rocksztár képviselői mellett, világhírű magyar akrobaták, harcművészek és balett – táncosok is licitálhatnak majd azokra a dedikált borokra, amelyeket Balatonfüreden árvereznek el február 29-én a GasztroPikniken .

Drága sertéshús, mindenki spanyol barackot vesz - EU-s agrárpiaci helyzetelemzés

Megjelent a COPA-COGECA, az európai gazdák legnagyobb érdekképviseleti szervezetének 2020 februárjára vonatkozó piaci helyzetelemzése a sertéshús-, a zöldség- és gyümölcs-, valamint a borágazatra. A tanulmány fontos elemeit a NAK foglalta össze.

Nagy István: rendet kell tenni a borágazatban

Bortörvény-módosítási javaslaton dolgozik az agrártárca, amellyel bezárnák a most még létező kiskapukat. Naprakészen kell tudni a tőkén lévő szőlő, a must, a készleten lévő folyó és palackozott borok mennyiségét ahhoz, hogy piaci zavar esetén hatékonyan be lehessen avatkozni - mondta Nagy István agrárminiszter a Világgazdaságnak.

Borjour Magnum: az év legnagyobb beltéri borkóstolója!

Igazi Kánaán: 220 magyar borászat, több mint 1000 kóstolható bor a Millenárison. Az idei, 11. Borjour Magnum elkényeztette a borbarátokat. Nem csak a széles választék, de a kísérő programok is ínyencségnek számítottak.

Töpörtyűre forralt bor

A töpörtyű – elegánsabb nevén tepertő – finom, sokak által kedvelt és kiválóan csúszik rá a forralt bor. Mindez az erről az ételről és italról elnevezett zalaszántói hagyományőrző fesztiválon is beigazolódott, amit negyedik alkalommal rendeztek meg a településen.

Szuperprémium választék és natúr borok az idei VinCE Budapesten

Ismét megnyitja kapuit április első hétvégéjén a VinCE Budapest Wine Show a Várkert Bazárban. Az ország egyik legjobban várt beltéri boros eseményén több száz bor, pezsgő és párlat kóstolására lesz lehetőség. A mesterkurzusokon válogatott nemzetközi tételek kerülnek a poharakba, a kiállítótérben pedig kiemelt figyelmet kapnak az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő natúr borok.

Kiváló minőségű hazai termékekkel hódítják az orosz piacot a PRODEXPO magyar kiállítói

Megnyílt Oroszország legjelentősebb Élelmiszer, Ital és Alapanyag Szakkiállítása, a PRODEXPO. Az öt napos eseményen az Agrármarketing Centrum közösségi standdal és nyolc kiállítóval várja a szakmai látogatókat. A kínált termékek között megtalálhatóak a vörös- és fehérborok, a szarvasgombás és libamájkészítmények, bébiételek, ketchupok, mustárok, ételízesítők és majonézek is.

A klímaváltozás hatása az Olaszrizling termelési lehetőségeire

A nagy sikerű "Olaszrizling Szerintünk" eseményt idén is Csopakon rendezték meg. Két helyszín, a Jásdi Borterasz és Szent Donát Birtok adott otthont a sétálókóstolónak, borásztalálkozónak.