Back to top

Ismét útnak indította iskolai edukációs roadshowját a Tej Terméktanács

„Van itthon tej” elnevezéssel ismét útnak indította iskolai edukációs kampányát a Tej Terméktanács, amelynek célja a tejfogyasztás népszerűsítése, valamint a tej pozitív élettani hatásainak bemutatása a gyermekek számára.

A mintegy 100 általános iskolában megrendezésre kerülő program során élményállomások segítségével kerül bemutatásra kicsiknek és nagyoknak, hogyan kerül a tej az istállókból vagy a réten legelő tehenektől a boltok polcaira. Az edukációs kiállítás során – egy dietetikus által tartott előadást követően – izgalmas, érdekes játékokon keresztül ismerkedhetnek meg a gyermekek a tej- és tejtermékek fogyasztásának előnyeivel.

Januárban elkezdődött a Tej Terméktanács által szervezett, „Van itthon tej” elnevezésű iskolai edukációs kampány. A roadshow keretében mintegy 100 iskolában kerül megrendezésre a mobil kiállítás, amelynek célja, hogy megszerettesse a gyermekekkel a tej fogyasztását, bemutassa a tejtermékek sokféleségét és szerepét az egészséges táplálkozásban, továbbá eloszlassa azokat a tévhiteket, melyek a tejtermékek előállításához, vagy fogyasztásához kapcsolódnak. A program kiemelt célja, hogy ösztönözzön a hazai tej és tejtermékek fogyasztására, az egészségtudatos táplálkozásra az iskolai keretek között is, hiszen az itt szerzett ismeretek jobban beépülnek a gyermekek mindennapi táplálkozási kultúrájába, ezáltal szokásukká válik a tejivás és a tejtermék fogyasztás.

„A tej és tejtermékek számos pozitív élettani hatással rendelkeznek, amelyek miatt nem hiányozhatnak a kiegyensúlyozott étrendből.

Ahhoz azonban, hogy az egészséges táplálkozással kapcsolatos információk beépüljenek a mindennapokba, a gyerekeket mielőbb meg kell ismertetni azok jelentőségével, hogy később – a jövő vásárlójaként, a következő generáció tagjaként – már tudatosan olyan termékeket válasszanak, amelyek táplálóak és egészségesek. A kiállítással célunk, hogy a gyermekek tudatos fogyasztóvá váljanak, minél inkább szem előtt tartva a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontokat is. Fontosnak érezzük továbbá, hogy a dietetikus előadásában elmagyarázza a gyermekeknek a tej és növényi alapú helyettesítő termékek közötti alapvető különbségeket. Azon vagyunk, hogy játszva, a programokat élvezve, valamint egy tőlünk kapott – hasznos információkat tartalmazó – apró ajándékot megőrizve tanuljanak a gyerekek” – mondta Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója.

A roadshow során élményállomások segítségével kerül bemutatásra a gyermekek és pedagógusaik számára, hogyan kerül a tej a boltok polcaira. A gyerekek összesen öt állomáson keresztül járhatják végig a tej útját, ahol modern eszközök segítségével ismerkedhetnek meg a teljes folyamattal. Ezek között szerepel egy virtuális valóság formájában megalkotott állomás, ahol a mesés környezetben a gyerekeknek a feladata az, hogy a traktorokon érkező tejtermékeket kiválogassák és felmatricázzák Tejszív logóval. Emellett játékosan kipróbálhatják a tehénetetést és a tehénfejést is.

A program során a gyermekek megtapasztalhatják a kiterjesztett valóságot is, melynek során megtudhatják, milyen szabad szemmel nem látható ásványi anyagok, vitaminok találhatók meg a tejben.

A gyerekek ezenkívül egy versenypályává alakított terepasztalon megismerkedhetnek a tejtermelés folyamatával, szimbolizálva a tej útját a tejtermelő gazdaságoktól a boltok polcáig. Végül pedig egy dietetikus segítségével – kellő szakmaisággal, de mégis gyermekek nyelvén – megismerkednek az egészséges életmód alapjaival.

Forrás: 
Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Miért iszunk tejet?

Hogyan tett szert az emberiség a tej feldolgozásának képességére és miért? Eredetileg az emberi faj nem volt képes az állati tej megemésztésére, nem úgy, mint napjainkban, amikor is a tejtermelés az egyik vezető ágazata a modern kori mezőgazdaságnak. Vajon miért alakult úgy az emberi evolúció, hogy képesek lettünk tejet inni?

A szomszéd kertészete mindig zöldebb?

Huszonegy éve kezdte bevezetni a hazai kertészeti termesztésbe a hatékonyságot növelő biostimulátorok használatát a Malagrow Kft. Most gazdasági konferenciát rendeztek, ahol a kelet-európai versenytársaink gyakorlatába nyerhettünk betekintést. A magyar kertészeti ágazatoknak jó adottságai és hagyományai vannak, de a világ változik, amit nekünk is követni kell.

Fiatal intézmény nagy múlttal

Három évvel ezelőtt adták át Sopronban a Károly-magaslati Ökoturisztikai Látogatóközpontot, amelyben az erdők élővilágát bemutató kiállítások mellett a Kőhalmy Vadászati Múzeum gyűjteményei, valamint a TAEG Tanulmányi Erdőgazdaság Zrt. erdészeti erdei iskolája is helyet kapott.

Drónt nyerhet, aki ismeri az okostraktort és a műhúst

Nagy Diák Agrárteszt – mezőgazdálkodj okosan! néven online vetélkedőt indított a DUE Médiahálózat. A háromfordulós nyereményjátékban csak a 14 és 20 év közötti fiatalok vehetnek részt. A Nagy Diák Agrárteszt a Helló Modern Agrárium támogatásával jött létre.

Árutőzsde: mozgolódó olajos magok

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) árupiaci szekciójában a termények jegyzése továbbra is szünetel. A piaci szereplők a nemzetközi árutőzsdéken tájékozódhatnak a gabonafélék és az olajmagok különböző lejáratra szóló jegyzéséről.

Minden sokkal finomabb, ha kézzel-lábbal esszük

Egy amerikai tanulmány azt állítja, hogy azok az emberek, akik magas önkontrollal rendelkeznek, hajlamosabbak többet enni, ha kézzel is megérinthetik az ételt. Sőt, finomabbnak találják, mintha evőeszközökkel fogyasztanák el ugyanazt a fogást.

Bővülnek az iskola- és óvodakertek

Az Agrárminisztérium támogatásának köszönhetően 100 iskola-és óvodakert jöhet létre és újulhat meg az Országos Iskolakert-fejlesztési Program harmadik üteme keretében. A tárca, az Iskolakertekért Alapítvány és a Kék Bolygó Alapítvány közös programja az idei évben 50 óvodakertet és 50 iskolakertet támogat az első ütemben elindított megyei mentorkertek országos hálózatának egyidejű fejlesztése mellett. A programra már lehet pályázni.

Árutőzsde: álmosak a piacok

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) árupiaci szekciójában a termények jegyzése továbbra is szünetel. A chicagói árutőzsdén (CME/CBOT) a január 31. és február 7. közötti öt tőzsdenapon a búza legközelebbi lejáratra szóló jegyzése 2 dollárral 204 dollár/tonnára csökkent, a kukoricáé nem változott, 149 dollár/tonna volt.

#hűtőkihívás a Nébihtől

Idén ünnepli hetedik születésnapját a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) „Ételt csak okosan!” elnevezésű kampánya. A Nébih legrégebbi szemléletformáló programjának célja, felhívni a lakosság figyelmét arra a tényre, hogy tudatos odafigyeléssel megelőzhető az élelmiszer eredetű megbetegedések 70%-a.

„Segélyvonal” termesztőknek

A holland dísznövény-nemesítő Dümmen Orange a Synobsys fejlesztőcéggel karöltve a kertészeteknek készített alkalmazást. A vállalat nemcsak a dísznövények genetikai fejlesztésére koncentrál, hanem törekszik az ügyfeleinek kínált fajták termesztési adataihoz való elektronikus hozzáférés megteremtésére is.