Back to top

Egy reklámon akadtak ki, traktorokkal állták el a multi központi raktárát

A hét elején mintegy 250 traktorral vették körbe az Edeka élelmiszer-kiskereskedelmi lánc központi raktárát német gazdálkodók, órákra megakadályozva az áru be- és kiszállítását. A spontán szerveződött éjszakai akciót az Edeka egy friss reklámja robbantotta ki.

Nem kell sok a német gazdáknak mostanában, hogy traktorba szálljanak és az utcán teremjenek (a fotó illusztráció, nem az esemény helyszínén készült)
Fotó: Pixabay
Olyan paprikás a hangulat egy ideje a német gazdálkodók körében, hogy mostanában már nem kell sok, hogy traktorba szálljanak és az utcákon teremjenek. Legutóbb a múlt héten robbant ki egy spontán traktorfelvonulás, és az Edeka élelmiszerkereskedelmi lánc központi raktárát zárták el a külvilágtól a tüntetők.

Az ok egy vitatott megfogalmazású hirdetés volt, amelyet fennállásának 100. évfordulója alkalmából tett közzé az Edeka egyik regionális egysége

– számolt be róla a német média.

A hirdetésen egy német humorista látható öltönyben és csokornyakkendőben, illetve egy szöveg, amelyet elvileg – az utólagos magyarázkodások szerint legalábbis – nem annak szántak, gyakorlatilag azonban könnyen értelmezhető az élelmiszer értékét lebecsülő szóviccnek: „Essen hat einen Preis verdient: den niedrigsten. (Szabad fordításban: "Az élelmiszer megéri az árát: a legalacsonyabbat" - a szerk.)

Ahogy a Spiegel felidézi, a német gazdálkodók hónapok óta lényegében folyamatosan azért vannak az utcán, mert a megélhetésüket érzik veszélyeztetve a szigorodó talaj-, víz- és levegővédelmi előírások miatt, és azt szeretnék elérni, hogy az ezzel kapcsolatos kiadásaikat legalább a termékeik méltányos árával ismerje el a társadalom.

A félreérthető szövegű reklám
Fotó: @JRuckwied/Twitter
Szégyen, hogy ebben a légkörben még mindig nem tudnak mást kitalálni az élelmiszerkereskedelmi láncok, mint az olcsóságukkal kampányolni – reagáltak a reklámra az agrárszervezetek képviselői.

„Fel nem fogjuk, hogy miért nem jut eszébe semmi egyéb az Edekának a 100. évforduló alkalmából, mint az alacsony árak. A reklám egyszerűen lebecsüli a minőségi élelmiszer értékét”

– fogalmazott Joachim Ruckwied, a német gazdaszövetség elnöke.

Julia Klöckner agrárminiszter is a gazdák mellett foglalt állást, és megígérte, hogy a kancellári hivatalban rövidesen egy találkozót hív össze a dömpingáras élelmiszerek témájában. „A gazdák és az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok úgy viszonyulnak egymáshoz, mint Dávid Góliáthoz” – fogalmazott.

Az Edeka ugyanakkor úgy kommentálta az eseményeket, hogy

félreértették a plakátot a felbőszült tüntetők.

A kereskedelmi lánc szóvivője szerint a reklámszövegben az „Essen” szó nem az ételt, hanem egy település nevét jelenti (nem a jól ismert Ruhr-vidéki nagyvárosét, hanem egy másik Essenét Alsó-szászországban, ahol a regionális Edeka-szervezet éppen a 100. jubileumát ünnepli, és ahol az erre utaló plakátokat kitették – ezt alátámasztja, hogy nemcsak „Essen-verzióban” létezik a plakát, hanem más környéki városok nevével is). A plakáton szereplő humoristát is meglepte a felháborodás – a menedzsere úgy nyilatkozott, ha bármi sejtésük lett volna róla, hogy hova fajul ez az egész, akkor nem írják alá a szerződést, olvasható a német gazdaszövetség Facebook-oldalán is hivatkozott hírben.

A gazdák a plakátok azonnali eltávolítását követelték, de végül hosszas tárgyalások után a hét közepén abban egyezett meg a két fél, hogy a plakátok maradnak, de a vitatott szlogent átragasztják.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A spanyoloknál is betelt a pohár

Régóta igyekeznek felhívni a közvélemény figyelmét helyzetük tarthatatlanságára a spanyol gazdálkodók, de egyelőre nem sok minden változott. Most traktorokkal vonultak az utcára, komoly tüntetéshullám van éppen folyamatban.

Nagy licitcsatákat hozott az élő mezőgazdasági aukció

A vártnál is nagyobb sikert hozott az Intergavel Kft. által szervezett élő mezőgazdasági gépárverés a Somogy megyei Kéthelyen: az árverésre bocsátott 70 tétel több mint 90%-a talált új gazdára. A kialakuló „licitcsatáknak” köszönhetően az árak szépen felkúsztak, a megbízó megelégedésére – ezzel együtt, minden vevő elégedetten távozhatott az eseményről, amely egész biztosan nem az utolsó ilyen alkalom volt.

A szakma világtalálkozója

A sokéves hagyományt folytatva, február első hetében újra összegyűlt a berlini vásárközpontban a gyümölcs- és zöldségszakma színe-java: termelők, export- és importőrök, nagy- és kiskereskedők, a nemesítés, a növényvédelem, a csomagolás, szállítás, logisztika, marketing és a tanúsítóhelyek szakértői – ezúttal a fenntarthatóság, az innováció és a jobb kilátások jegyében.

Miért kell Új-Zélandról hozni a hagymát?

Nagyon messze van Új-Zéland, mégis egyre több hagyma érkezik ebből a távoli országból Európába és Magyarországra is. Európában több hagymatermő nagyhatalom is van, például Spanyolország, Hollandia, de Lengyelországot és Németországot is ide sorolhatjuk. Mi történt a hagymával?

Egy színesebb zöldség-gyümölcs ágazat a fenntartható jövő kulcsa

Sokszínűbb gondolkodásmódra, friss ötletekre van szükség, hogy a globális problémákkal kezdeni tudjunk valamit, vagyis nemcsak nőkből van többre szükség, de általában véve színesebb és összetettebb közösség kell a döntéshozatali szintre. Másodszor rendezték meg a nemzetközi zöldség- és gyümölcskereskedelmi üzletben érdekelt nők világtalálkozóját, ebből az alkalomból nyilatkozott így a téma egyik elkötelezettje.

Friss zöldségek automatából

A német Westermann cég a már korábban telepített tej- és tejtermék „Non­stop-Shop” automatáinak szolgáltatását friss zöldségek és gyümölcsök értékesítésével bővítette, új lehetőséget teremtve a közvetlen termelői és termőhelyi értékesítésben, illetve a friss élelmiszerek éjjel-nappali beszerzésben.

Kóstolt már umami ízű paradicsomot? Berlinben egy ilyen nyert

A Fruit Logistica idei innovációs díját egy kívül-belül szuper paradicsomfajta nyerte, amelynek remek a színe és kimagasló a vitamintartalma, mégis talán az umami-íze az a tulajdonsága, amire a legjobban felkapja a fejét az egyszerű kiállításlátogató.

Egyre több diák választja az agrárgépész szakmát

Öt év alatt 70 százalékkal nőtt az agrárgépész szakmát választó diákok száma, legtöbben a versenyképes jövedelem, a csúcstechnológiás gépek és a természet közelsége miatt választják a mezőgazdasági pályát, sokan a szakközépiskola elvégzése után azonnal elhelyezkednek - közölte a Mezőgazdasági Eszköz- és Gépforgalmazók Országos Szövetsége (MEGFOSZ) szerdán az MTI-vel.

Friss gyümölcsök, friss elmék Berlinben

Olyan gyorsan változik a friss zöldség-gyümölcs kereskedelme, hogy sokan azt sem tudják, hova kapják a fejüket. A Fruit Logistica startup-napjának friss bemutatkozóit azzal a céllal válogatták össze, hogy képbe kerülhessenek a látogatók, merre tart ez a sajátos világ.

Fruit Logistica a koronavírus árnyékában

Február 5-én nyit a Fruit Logistica Berlinben. A legfrissebb hatósági állásfoglalásra hivatkozva a szervezők azt kérik, hogy aki valami miatt koronavírus-rizikócsoportba tartozik – nemzetiségtől függetlenül –, az ne vegyen részt a kiállításon. A kínai kiállítók mindeközben tömegesen mondják le a részvételt, átszervezni már nincs idő, a berlini csapat megértést kér az üres standhelyek látványa miatt.