Back to top

Olyan döntést hozott a Coca-Cola, ami biztosan nem fog tetszeni a fogyasztók egy részének

A bolygó megmentéséért mindenki tehet valamit, de igazán nagy változást az óriásvállalatok környezettudatos intézkedései eredményezhetnének. Egyelőre inkább csak ígéretek vannak.

Klímaválság van, egyre többen aggódnak a bolygóért. Aki kicsit is környezettudatos, legalább annyit megtesz, hogy odafigyel arra, kevesebb műanyagot használjon. A világ óriásvállalatainak kellene elsősorban lépniük ez ügyben, hogy tényleges javulást érjünk el.  Ígéretek voltak/vannak a Coca-Cola részéről is. Az üdítőgyártó óriáscég a világ egyik legszennyezőbb vállalata - derült ki a Break Free from Plastic nevű szervezet tavalyi felméréséből.

Évente 3 millió tonnányi műanyag-csomagolást gyártanak le, ez percenként 200 ezer palacknak felel meg.

A nemrég Davosban megtartott Világgazdasági Fórumon mindenki várta, milyen megoldással áll elő az üdítőgyártó vállalat. Sokan meg is lepődtek, különösen a környezetbarát fogyasztók. Az óriáscég képviselője ugyanis kijelentette, hogy semmilyen változás nem lesz, maradnak az egyszer használatos műanyag palackoknál, de csakis a vásárlók miatt. 

Az üdítőgyártó cég fenntarthatóságért felelős vezetője, Bea Perez a BBC-nek azt nyilatkozta, hogy a vásárlóik szeretik a jelenleg használt műanyag palackokat, mert ezek könnyűek és visszazárhatóak. A fogyasztók kielégítése pedig a cég számára a legfontosabb.

Az egyik jogos kérdés az, tényleg erre vágynak-e a vásárlók, beáldozni a környezetvédelmet a kényelem kedvéért. Milyen kutatás erősíti meg ebben a nagyvállalatot; esetleg csak a profittermelés hajtja? A mai fiatalok észrevehetően hangot adnak tudatos és elszánt küzdelmüknek a bolygó megmentéséért (persze az is lehet, hogy ők már nem Coca-Cola fogyasztók).

A másik kérdést az Inc.com újságírója, Chris Matyszczyk fogalmazta meg:

„Igen, lehet, hogy erre vágynak a fogyasztók, de az emberek rendkívül önpusztítóak. Nem a nagyvállalatok - akik ugyancsak emberek - felelőssége lenne, hogy segítsék megmenteni a vásárlóikat saját maguktól?”

Az ígéret mindössze annyi maradt az üdítőitalóriás részéről, hogy 2030-ra a csomagolásaikhoz felhasznált anyag legalább ötven százalékát igyekeznek újrahasznosítható anyagokból fedezni. Ehhez viszont kell az emberek együttműködése, hisz elengedhetetlen, hogy szelektíven gyűjtsék a hulladékot. Bea Perez hangsúlyozta, hogy fontos számukra a fenntarthatóság és a környezetvédelem, és bíznak abban, hogy megmutatva az új lehetőségeket, a fogyasztók gondolkodását is sikerül átalakítaniuk.

Perez szerint az olyan helyettesítő megoldások, mint az üveg vagy alumínium palack sem lennének környezetkímélőbbek, hisz ezek csak növelnék a vállalat karbonlábnyomát.

Az üdítőgyár hozzáállása felvet néhány elgondolkodtató kérdést: egy nagyvállalatnak azonnal lépnie kell, ha tudja, mi a helyes irány, vagy várjon arra, hogy a fogyasztói mondják meg, mikor jött el az idő? És ha lépnek, mennyire merészen tegyék?

„Egyelőre úgy tűnik, a legnagyobb vállalatok a legkevésbé merészek.”- zárta cikkét az Inc.com újságírója.
Forrás: 
bbc.com/inc.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Szlovákia: több támogatás a fiatal gazdáknak

Öt év után több támogatáshoz juthatnak a kezdő gazdálkodók Szlovákiában, jelentette be még a leköszönt szlovák kormány mezőgazdasági minisztere, Gabriela Matečná. A fiatal szlovák gazdák akár 50 ezer euró dotációt is kaphatnak.

Legendás Kerecsen

A kerecsensólyom mindig is kiemelt szerepet játszott mondavilágunkban, történelmünkben. Népünk vezetői szívesen választották erejük, hatalmuk jelképévé, Géza fejedelem koráig a magyarok hadi jelvényeként is szolgált. Az elbeszélések szerint Attila pajzsát is ez a ragadozó madár díszítette.

Ez a krumpli kevésbé hizlal

A burgonya az egyik legnépszerűbb élelmiszer Németországban, sok fogyasztó számára azonban túl magas a szénhidráttartalma. A Kaufland áruházak most alternatív termékújdonságot kínálnak a diétázó burgonyakedvelőknek.

Gyógynövényipar: csökken a gyűjtés, döcög a termesztés

A gyógynövényipar az átlagosnál összetettebb, sajátos szakmai terület, hiszen más kertészeti ágazatokhoz képest nagyobb a fajgazdagság, valamint a termesztés mellett gyűjtésből is származik alapanyag. Emellett a gyógynövényeket a gyógy-, az élelmiszer-, a kozmetikai és a vegyipar is hasznosítja.

Időjárás előrejelzés: ha nincsenek repülők, nincsenek adatok

A légiforgalom leállása miatt egyre kevesebbet tudunk az időjárásról is, a napi 700 000 adat helyett csupán néhány ezer érkezik az időjárás modellezéséhez.

Jelentős értékesítési problémák a nyúlágazatban

A magyarországi nyúltenyésztés legnagyobb felvevőpiaca Németország, Svájc és Olaszország, ahol a járványhelyzet hatására visszaesett a kereslet. A takarmányárak növekedtek, a felvásárlási árak csökkentek, a megmaradó húst hűtve be kell tárolni, ami komoly költségtöbbletet jelent. A magyar nyúl 96 százaléka exportra kerül, de jelen helyzetben a hazai fogyasztás emelkedése is segítheti az ágazatot.

Helyi virtuális termelői piactér

A koronavírus okozta helyzeteben egyre-másra alakulnak online fogyasztói közösségek, hogy a helyben megtermelt javak, helyben el is fogyjanak. Ilyen a mindössze egy hete alakult Tárnoki virtuális piactér. „A csoportban szeretnénk lehetőséget nyújtani a helyi kistermelőknek termékeik népszerűsítésére és a tárnokiaknak, hogy jó minőségű, házi termékeket vásároljanak.” – áll a csoport névjegyében.

Tojásszövetség: húsvétig már nem változik a tojás ára

Húsvétig már nem változik a tojás ára a koronavírus okozta helyzet miatt - közölte a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének elnöke csütörtökön a Kossuth rádió Jó Reggelt, Magyarország című műsorában.

Munkavállalókat vesz át a SPAR más szektorokból

Csaknem 900 új dolgozót vett át más szektorokból a SPAR az elmúlt két hétben azzal, hogy azonnali munkalehetőséget biztosított országos hálózatában az álláskeresőknek. A SPAR kiemelten fontosnak tartja az összefogást a munkahelyek megőrzése érdekében.

Fagyhelyzet a gyümölcsösökben

Március 23. és 26. közötti éjszakákon nem a klasszikus tavaszi kisugárzásos fagyokkal volt dolgunk, hanem szállított faggyal álltunk szemben: olyan hideg légtömeg tört be Magyarország területére, mely nagyon erős széllel komoly lehűlést eredményezett. A gyümölcsösökben tapasztalható következményeket Apáti Ferenc, a FruitVeB alelnöke foglalta össze a szervezet holnapján.