Back to top

Az autonóm technológia segíthet a drónoknak elkerülni a légi forgalmat

A tesztelés azt mutatja, hogy a drónok autonóm technológiát használva elkerülhetik a többi légi járművet, vagyis biztonságosan működhetnek - adja hírül a futurefarming.com. A Virginiai Műszaki Főiskola és a NASA az utóbbi egy évben együtt tesztelték azon technológiákat, amely lehetővé teszik drónok számára a közeli repülőgépek érzékelését, és azt, hogy kitérjenek az útjukból.

A drónok elterjedése légiközlekedési gondokat is okozhat
Fotó: pixabay.com
A technológiákban optikai érzékelők, akusztikus érzékelők és radar is helyet kapott. A több repülő objektum érzékelése azonban csupán a kirakós egyharmada: a rendszernek képesnek kell lennie a nem biztonságos körülmények felismerésére és a megfelelő elkerülési manőver irányítására is.

„Eljutottunk arra a pontra, ahol ez a három elem - az észlelés, riasztás és elkerülés - elég megbízható ahhoz, hogy egy rendszerbe lehessen integrálni és jó eredményeket kapjunk a tesztelés során”

- mondta John Coggin, a projektet felügyelő főmérnök.

Ahhoz, hogy az ígéretes rendszert kipróbálja, a kutatócsoport felépített egy multirotoros drónt, amelyet egy csúcstechnológiájú radarral és a NASA ICAROUS nevű észlelési és elkerülési szoftverrendszerrével szerelték fel.

A kutaót útjára indítják a teszteléshez épített drónt
Fotó: futurefarming.com

A tesztüzemben a csapat számos lehetséges találkozási forgatókönyvet készített a drón és a „betolakodó” repülőgépek – egy másik drón vagy egy Cessna kisgép – között, amelyben a „betolakodó” a drónhoz túl közeli útvonalon repült.

Ha a radar és a navigációs algoritmusok sikeresen működnek együtt, akkor a drón elmozdul az útból, hogy megőrizze a hokikorong alakú pufferzónát, amely biztonságos távolságot határoz meg a saját és más repülőgépek között.

„Amikor első alkalommal hagytuk, hogy a drón autonóm manővert hajtson végre, nagyon izgatott voltam” - emlékezett vissza Coggin. - „A NASA ICAROUS szoftver egy „szelíd” manővert parancsolt, hogy a drón maradjon távol a személyzet által kezelt repülőgéptől, és a drón úgy viselkedett, ahogy kellett.”

Amikor a csapat később feldolgozta az adatokat, megmérte a behatolók és a drónok közötti legkisebb megközelítési távolságot, és összehasonlította a betolakodók helyzetére jelentett radar koordinátáit a saját GPS-rekordokkal, ez pedig megerősítette a teszt sikerét.

A teszthez használt kísérleti repülő
Fotó: futurefarming.com

A tesztelés rávilágított néhány további teendőre a „felismerni és elkerülni” technológiával kapcsolatosan, amikor azt összetett valós környezetben használják, és a további munka lehetőségeire is - például javítani kell azon, hogy az integrált rendszer képes legyen a hamis célok azonosítására és elutasítására is

A munka folytatódik a radar és az algoritmusok képességeinek és megbízhatóságának javítása érdekében, hogy a technológia mielőbb a gyakorlatban is használható legyen.

Forrás: 
futurefarming.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Fejlesztési versenyben a Kubota

A megalapítása 130 éves jubileumát ünneplő japán Kubota új fejlesztésű, elektromos meghajtású kommunáltraktorokat, kisméretű forgógémes árokásó rakodókat (baggereket) és kis méretű, elektromos meghajtású, rizsparcellák betakarítására használható rizskombájnokat mutatott be nemrég.

Hatékony mintázat, speciális összetétel

Egyre hatékonyabb és még sokoldalúbb: rajtol az Alliance 585 gumiabroncs új méreteinek forgalmazása.

ModulaJet ültetőgép: segít a gyomok elleni küzdelemben is

A biológiailag lebontható műanyag fóliák használata nagy hagyományokkal bír a kapásnövények termesztésében. A sor műanyag fóliával való fedése a gyomirtás igen praktikus módja. Ezenkívül a fólia csökkenti a víz párolgási sebességét, és melegíti a talajt, ami mind elősegíti a korai kelést és csökkenti a vegetációs időszakot.

Tömött város, üres határ – hol a biodiverzitás?

Rovar- és madárfajok tűnnek el nyomtalanul, az élőhelyek alapvető feltételei szűnnek meg napról napra, ahol az állatok nem tudnak megmaradni és száműzötté válnak.

Több nyugat-európai országban is nőttek a traktoreladások

A 2018-ban történt visszaesés után tavaly nőttek a traktoreladások Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Ausztriában is.

Elmarad a 2020. évi NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow – Mezőfalva!

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Mezőgazdasági Eszköz- és Gépforgalmazók Országos Szövetsége (MEGFOSZ) vezetősége – tekintettel a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos kormányzati intézkedésekre – felelős főszervezőkként úgy döntöttek, hogy az idei NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow – Mezőfalva rendezvény elmarad.

Több géppel többet dolgoznak a földeken, mint tavaly

Ez derül ki a flottakövetési szolgáltatást is nyújtó i-Cell járműkövető rendszerének adatai alapján. Az adatok természetesen az i-Cell ügyfeleinek járműmozgását mutatják, így tendenciákra lehet belőlük következtetni, de nem tekinthetők országosan reprezentatívnak.

Koronavírus: így látja a helyzetet az agrárminiszter

A koronavírus agráriumra gyakorolt hatásairól beszélgetett, s a téma legfontosabb kérdéseit járta körül Nagy István agrárminiszter és Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke a "Szóvetés" című podcast-sorozat legfrissebb epizódjában.

A kijárási korlátozás nem befolyásolja a KITE Zrt. működését

Magyarország Kormánya - a koronavírus-járvány terjedésének lassítása érdekében - az ország egész területére vonatkozó kijárási korlátozást rendelt el a 2020. március 28-tól április 11-ig terjedő időszakra. A rendelet 4. §-ában foglalt - ide vonatkozó - pontok szerint a korlátozás a KITE Zrt. működését nem befolyásolja.

Koronavírus: egyelőre nincs hiány gépalkatrészből

A koronavírus-helyzetre való tekintettel kulcskérdés: rendelkezésre állnak-e hazánkban azok az alkatrészek, melyekre az élelmiszer-előállításhoz nélkülözhetetlen mezőgépek esetleges meghibásodásakor van szükség. A többi közt erről is beszélgettünk Umenhoffer Péterrel, az Axiál Kft. marketingigazgatójával.