0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

A vállalkozó nem gondolkodhat termelőként

Az agrárvállalkozó is vállalkozóként kell, hogy gondolkodjon. Nem termelőként, hanem úgy, mint egy nagy cég vezetője. Ennek ellenére a magyar agrárvállalkozók jelentős hányada termelőként dolgozik, gondolkodik, és így kirekesztett a vállalkozói szektorból. Ez volt az az alapötlet, amiből megszületett az I. Élelmiszergazdasági Üzleti Fórum.

A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége rendezvényeivel, klubjaival évek óta segíti a különböző méretű vállalkozások vezetőit abban, hogy növeljék minőségi kapcsolati tőkéjüket. Két partnerével, az Agrárközösséggel és a Magyar Mezőgazdaság Kiadóval pedig most új területre léptek: kizárólag az élelmiszergazdaság szereplőit hívták meg egy ismerkedő fórumra. Ezen a rendezvényen, a résztvevők egymástól tanulhatnak és felvehetik a vállalkozói ritmust legyen szó digitalizációról, felgyorsult világról és itt be tudnak kerülni a körforgásba is.

youtube://v/9KnGodiKFxE

„Egy vállalkozónak nagyon sok mindenben helyt kell állnia, és ebben talán az egyik legkisebb pont maga a termelés

– hangsúlyozza Török Gyula, az Agrárközösség ügyvezetője. Érteni kell hozzá, de ezt a feladatot egy sikeres vállalkozó az kiadja másnak a gyakorlati termelést. Egy sikeres vállalkozónak értenie kell a kapcsolatokhoz, értenie kell a jogszabályokhoz, értenie kell az adózáshoz, értenie kell ahhoz, hogy hogyan kommunikáljon más partnerekkel és hogyan tegye vonzóvá az ő cégét vagy akár a személyét, mert ugye a személynek a megítélése a legfontosabb egy cég életében. Tehát ha egy cégvezető pozitív megítéléssel van, akkor az nyilván a cégre is pozitív hatással lesz.”

Horváth János a MVÜK vezérigazgató-tulajdonosa kiemelte: „Gyors a világ. Pörög minden, nagyon sokfelé kell mindenkinek figyelni. Ezzel együtt mindenki befelé fordul. És azok a vezetők, akik szeretnének egy kicsit túllátni az általánoson, igénylik annak a lehetőségét, hogy kapcsolódjanak, tanuljanak a többiektől. Ehhez úgy látjuk, szükség van egy platformra. Mi ezt próbáljuk biztosítani különböző módszertanokkal, mint a mai napin is az első élelmiszergazdasági fórumunkon. I

tt több szegmens, több ágazat tudott találkozni, tapasztalatot cserélni, üzletelni, attól függ, hogy ki milyen szándékkal jött vagy ki mit szeretett volna a mai napból elvinni. A küldetésünk, hogy különböző tematikákban platformot tudjunk adni az ilyen típusú tudásmegosztáshoz, tapasztalatcseréhez, kapcsolódáshoz.”

„A mi célunk az volt, hogy az élelmiszergazdaság értékláncában résztvevő szereplőket hozzuk be, az értéklánc több szintjén dolgozó vagy működő vállalatot hoztunk be és mivel ez egy alapvetően zártabb iparág, most még érdeklődők voltak erre a kapcsolatépítési modellre” – teszi hozzá Kalocsai Kinga, a MVÜK üzletágvezetője.

A modell sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az MVÜK más iparági klubjainak tagjai közül többen is fontosnak tartották a fórumon való részvételt, mert ahogy azt egyikük mondta, nagyon jó közösséget tud adni és rengeteg tapasztalatot. Ahogy mondani szokás jó pap holtig tanul – itt pedig mindig lehet valakitől inspiráló ötletet szerezni.

Bobrovniczki Róbert, a HUN HÚS Kft. tulajdonos-ügyvezetője szerint „Minden problémát több szemszögből kell megközelíteni és minden vállalatvezető másképp látja a piacnak ugyanazt a szegmensét is.

És nagyon fontos az MVÜK-nak az a szlogenje, hogy az üzletek nem cégek, hanem emberek között köttetnek. És ez nagyon igaz.”

Egy modern vállalat, illetve annak vezetője manapság mind a tájékoztatásban, mind a tájékozódásban számos eltérő csatornát kell, hogy használjon annak érdekében, hogy kellően széles körhöz juttassa el üzeneteit, illetve kellően széleskörűek legyenek a saját ismeretei. De ez még mindig nem elég.

Práger Ádám, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó üzletágvezetője: „A Magyar Mezőgazdaság Kiadónak vannak nyomtatott lapjai, hírportája, Facebook-oldala, videói. De ma már nagyon sok módon lehet tájékozódni és fontos mindegyiket használni és ezért gondolom azt, hogy fontos egy ilyen kezdeményezésbe belevágni cégvezetőként.

Nyilván olvasni kell újságot, hírportált, de a hasonló típusú és pozícióban lévő emberekkel személyesen találkozni, személyes sikereket, problémákat, kihívásokat átbeszélni, az egy nagyon fontos dolog.

Úgy gondolom, ez egy nagyon érdekes és fontos kiegészítője a tájékozódásnak és az egymás tájékoztatásának. Úgyhogy mindenképp érdemes egy ilyen rendezvényen részt venni.”

Forrás: magyarmezogazdasag.hu